Maurice_1983
S Y N T H L O V E
Ik zat van de week te pielen met mijn DW8000 (aangesloten op een BCR2000 eindelijk), toen mij iets opviel: de FX unit leek het niet te doen. Dus ik draaien aan die knoppen, rebooten van de synth, kabels verwisseld etc., toen viel me op dat ik mij monitor controller op MONO had staan. Toen ik die knop uitzette waren de effecten opeens weer hoorbaar. Hoe bizar is dit? Dacht ik toen.
Mijn theorie: de fx unit van de dw8000 geeft een output in tegenfase, waardoor uitdoving optreedt wanneer je de L en R optelt tot een mono signaal. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Maar dan de hamvraag, waarom zou je een fx unit op een synth op deze manier ontwerpen? Wat is de toegevoegde waarde?
Ik ben heel benieuwd naar jullie inzichten.
Groeten, M
Mijn theorie: de fx unit van de dw8000 geeft een output in tegenfase, waardoor uitdoving optreedt wanneer je de L en R optelt tot een mono signaal. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Maar dan de hamvraag, waarom zou je een fx unit op een synth op deze manier ontwerpen? Wat is de toegevoegde waarde?
Ik ben heel benieuwd naar jullie inzichten.
Groeten, M

) of er dan nog geluid overblijft.
(voor de kritische SF'ers: okee, van "echte" stereo is pas sprake als je werkt met stereo samples en dat is bij beide machines niet het geval). De delays zijn overigens te moduleren en dus bruikbaar voor o.a. chorus- en phasing achtige effecten.