Luna II en XP drivers

Sander W

Stamgast
Ik heb dus gisteren een Creamware Luna II gekocht .... Maar hier zaten geen XP drivers bij dus heb ik de 2000 drivers geinstalleerd nu is het zo dat zodra ik in Cakewalk Sonar 2.2 de midi poort selecteer hij daarna gedeselecteerd is zodra ik hem wil gebruiken. :confused: .

Weet iemand mischien een oplossing voor dit probleem? :erm:

Groetjes Sander

Hi,

Hier heb ik enorm veel informatie gevonden: www.planetz.com/forums

Kijk even welke software versie je gebruikt, 3.1c is de laatste. Als je die niet hebt, kan je 3.1a hier downloaden :
http://www.creamware.de/en/download/softw_updates/sfp/31pc.asp
en de update naar 3.1c hier: http://www.creamware.de/en/download/softw_updates/sfp/31c_pc.asp

Ik weet zeker dat de XP drivers hier bij zitten.
Let wel, je moet eerst je sequencer geinstalleerd hebben, dan de 3.1a drivers - reboot - dan 3.1a software - dan de 3.1c drivers - reboot en als laatste de 3.1c software.

Succes
Ronald

ej,

ik heb hetzelfde probleem

ik heb een luna gekocht en daarbij zat de software versie 3.01 en daarbij dus ook geen xp drivers.......

dus dan moet ik ook bovenstaande stappen volgen,

maar wat bedoel je met eerst sequencer installeren? is dit gewoon het 3.01 pakket.

moet ik dus het volgende doen?

1. 3.01 installeren
2. dan 3.1a drivers
3. rebooten
4. 3.1a software installeren
5. 3.1c software installeren
6. rebooten
7. 3.1c software installen........

ik heb nu het volgende gedaan namelijk:
3.01 geinstalleer
3.1 c drivers
reboot
en meer niet....

ik heb wel geluid uit Luna maar systeem loopt niet stabiel

hopelijk kunnen jullie me hier wat meer over vertellen zodat mun systeem stabiel wordt en ik weer volop aan de slag kan.........

greetz en alvast bedankt

Martin

stom van me dat ik van sequencer niet door had, is natuurlijk gewoon cubase, maar waarom dient deze eerst geinstalleerd te worden?

Origineel geplaatst door Croaton
ej,

moet ik dus het volgende doen?

1. 3.01 installeren
2. dan 3.1a drivers
3. rebooten
4. 3.1a software installeren
5. 3.1c software installeren
6. rebooten
7. 3.1c software installen........

ik heb nu het volgende gedaan namelijk:
3.01 geinstalleer
3.1 c drivers
reboot
en meer niet....

ik heb wel geluid uit Luna maar systeem loopt niet stabiel

Martin

Oke, laten we bij het begin beginnen,

als je eerst SFP installeert, dan is er geen "VST plugin folder" op je systeem en kan je dus nooit met XTC mode werken.

Skip versie 3.01, wat ik eerder beschreef is waarschijnlijk een betere volgorde, ik zeg betere, want er is geen BESTE volgorde, dat kan namelijk voor elk systeem verschillen.

Als je je systeem stabiel wilt hebben, kan je het beste met degelijke (maar helaas duurdere componenten) werken. Bijv. geen budged video kaart, geheugen of mobo. Zelf heb ik hele goede ervaringnen met ASUS en Matrox. Niet iedereen kan een smak geld uitgeven, maar ik ben van mening dat je op deze manier wel een stabiel DAW bouwt.

Ik raad je aan om je systeem helemaal voor muziek te optimaliseren en NIET voor Internet en Office te gebruiken.
Op deze manier kan je alle overbodige netwerk services uitschakelen. Anti virus software en screensavers heb je dan ook niet nodig. Ik prefereer zelf een Intel chipset met een Intel processor, zeker GEEN VIA chipset en liever ook geen AMD processor, maar dat is persoonlijk. Wel is algemeen bekend dat CW kaarten beter werken met Intel dan met VIA en AMD.

Ik heb mijn onderstaande systeem (zie signature) zo weten te tweaken, dat XP maar 48Mb gebruikt na opstarten, dit is in mijn geval belangrijk, sinds ik maar een P III systeem met 512Mb RAM heb. Daarentegen denk ik dat ik de komende 2/3 jaar wel vooruit kan: Logic wordt toch niet verder ontwikkeld en ik wil pas een nieuw systeem bouwen als de opvolger van de P IV tenminste geen denormalization bug heeft. En ik gebruik ook liever mijn creativiteit, dan maar weer een krachtigere PC te kopen.

Succes,
Groet,
Ronald

oke, ik heb toevallig wel een amd athlon met viachipset. toendertijd wist ik nognie dat viachipset minder goed was. ik hoor nu voor het eerst dat amd minder stabiel is dan pentium. terwijl amd toch een snellere processor is en geen problemen geeft mits deze goed gekoeld is.

ik heb mijn systeem in verschillende partities ingedeeld staan, op het ene systeem (win 98) met daarop internet en office en het andere systeem puur voor de muziek. dit moet toch ook zeker stabiel kunnen lopen. ik zal alleen de partitie met xp opnieuw gaan inrichten puur voor muziek maken en dus creamware opnieuw installeren......... alleen de link die hier staat voor versie 3.1a die werkte afgelopen donderdag niet..........

Back