Professionele mastering gezocht

De masters van Amsterdam Mastering vind ik persoonlijk erg goed klinken. Wanneer je de site bekijkt zie je ook dat veel actuele artiesten daar hun masters laten maken. Geen idee alleen wat het kost
Prijzen stonden een tijdje geleden op zn website was volgens mij aan de prijzige kant. Volgens mij was t duurder dan wat er tot nu toe langs is gekomen zegmaar.

Wat is het budget van je vriendin?
Misschien iets doeltreffender dan hier maar wat namen liggen roepen :).

Iemand tips voor de wat hardere genres? En voor de post boven mij. Wat is aan de duurdere kant? Moet je dan al gaan kijken a 100 euro en meer per track of.. Geef eens een referentie..

Iemand tips voor de wat hardere genres? En voor de post boven mij. Wat is aan de duurdere kant? Moet je dan al gaan kijken a 100 euro en meer per track of.. Geef eens een referentie..

Ik doe af en toe :engel: wat hardere genres.

Leuke FAQ heb je wel :D

<H3>At what temperature is the espresso machine set?
Right now the PID is set to 101 degrees celsius which is something like 97 degrees at the bottom of the boiler. But of course the temperature depends on the quality of beans, how the grain is and how bitter or sweet you want your espresso. We can change the temperature at the push of a button so feel free to ask for a different temperature!
</H3>

Ik heb bij verschillende masteraars in NL werk aangeleverd, de enige waar ik tot nu toe tevreden over ben is Wim Bult van Inlinemastering.com
Als het écht goed moet dan gaat het naar Bernie Grundman.

Ik hoor overigens wel goeie verhalen over da goose, dus misschien dat ik eerdaags aanklop voor de Pepsi test.

Laat je stereo-imaging adhv vectorscope ook beter achterwege of mag je dit ook zelf doen?

Laat je stereo-imaging adhv vectorscope ook beter achterwege of mag je dit ook zelf doen?
Een mono check heb je veel meer aan.
Ik maak het zeer regelmatig mee dat een mix niet mono compatibel, soms zelfs zo erg dat als je mono afspeelt een lead bijvoorbeeld 100% weg is. Een analyzer zegt wel wat, maar een mono check zegt veel meer omdat dat iets is wat je met je oren doet en dat zegt meer dan een metertje want je moet namelijk ook weten hoe je eea moet aflezen.
Dus ik zeg (voor de 4e maal nu): MONOCHECK!

Monocheck...
Ik veronderstel dat dit nodig is voor genres als clubmuziek en aanverwante.
Is dit ook echt nodig voor klassieke muziek, jazz, musical etc... waar waar je bv. een rijk en breed stereospectrum wilt bereiken voor weergave op hifi apparatuur of in bioscopen?
Ik veronderstel dat tegenwoordig geen enkel radiostation nog in mono uitzendt (behalve op de AM, LW en MW band dan...)?

Cheers,
Exo.:mega:

Thx ga ik zeker doen voor ik de eerste keer iets opstuur.. Maar ik heb daarover nog een prangende vraag.. Wie luistert er de dag van vandaag nog mono? :? Of is die monocheck enkel om aan te tonen dat het stereo ook niet goed in elkaar zit.. of..

faseverschillen komen er dan bv goed uit

wie luistert er tegenwoordig nog mono is de vraag? Wekkerradio, telefoon (hoeveel mensen luisteren er tegenwoordig via de speaker van hun telefoon? veel.), autoradio met wat minder ontvangst waardoor hij naar mono schakelt, verkeerd/vreemd/vlak naast elkaar geplaatste stereospeakers etc.

Er is overigens verschil tussen breed stereo en uit fase, vandaar dus ook die monocheck.
Iets wat uit fase is in acoustische muziek (met echte instrumenten) klinkt ook nog eens heel onnatuurlijk.

Bij dance/club zul je bij digitale releases misschien denken waarom het belangrijk is? 3 voorbeelden:
1: op een pioneer mixer zit een stereo/mono switch welke vaker op mono staat dan je zult denken.
2: De PA zelf staat vaker ook mono geschakeld dan je lief is is.
3: telefoonspeakertjes vs de jeugd van tegenwoordig.

Mono is nog steeds zeer belangrijk, belangrijker nog dan stereo eigenlijk.

90830_93444

Back