yamaha DD55 of Roland spd6

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
ik wil een drumpad waar ik mijn drumshit mee in kan rammen ksit nu op mijn controller te hakken is nie zo goed voor de toetsies wie heeft ervaring met deze twee instrumenten? de dd55 is compleet met pedaaltjes en daanaast kan ik hem ook nog voor drum sounds gebruiken wie heeft een goede tip?

Origineel geplaatst door marcuuu
Prijs kwaliteid verhouding ? ;) Z,n Yamaha is 3 keer 0.

onderschat de DD55 niet ;) pads spelen heel goed en het is wel degelijk een goede bak en idd wel wat goedkoper. Plus de pads zijn wat handiger opgesteld dan al die vierkanten naast elkaar...

Origineel geplaatst door marcuuu
Prijs kwaliteid verhouding ? ;) Z,n Yamaha is 3 keer 0.

Echt niet.Die SPD6 is 3 keer niets.
Zeker als je naar de prijs kijkt.
De Yamaha ziet er wel wat meer speelgoedachtiger uit maar de pads zijn van een andere orde dan de Roland.
Veel beter dus. Daarnaast zit de plaatsing ook meer als een drumstel in elkaar van de pads.
Geluiden zijn goed bruikbaar.
Daarnaast natuurlijk idiaal om andere modules te triggeren.
Plus zit er verder een XG synth in.
Met andere woorden de SPD6 is in vergelijking dus belachelijk duur.

Beetje late reactie? :D
Wel toevallig, ik ga over een uur een SPD-20 ophalen. Als je naar de prijs kijkt lijkt het me fair om een DR-55 te vergelijken met een SPD-11. Dan zou ik (gevoelsmatig) toch voor de SPd gaan. De ronde pads op de Yamaha leken mij nou juist heel onhandig.

Origineel geplaatst door Flesje
Beetje late reactie? :D
Wel toevallig, ik ga over een uur een SPD-20 ophalen. Als je naar de prijs kijkt lijkt het me fair om een DR-55 te vergelijken met een SPD-11. Dan zou ik (gevoelsmatig) toch voor de SPd gaan. De ronde pads op de Yamaha leken mij nou juist heel onhandig.

Heb je ooit een drumstel gezien met rechthoekige items?.:D
Daarnaast wordt een spd6 vergeleken met de Yamaha dan zou ik gaan voor de Yamha. Namelijk meer Pads. Plus XG. Meer feeling als van een drumstel dan pads die naast elkaar liggen zoals bij de Roland.

Last edited by a moderator:
hehehe lekkere oude draad maar ik heb nieuws,

ik ben in onderhandeling voor een DD55

Gr JD

nog latere reactie.

Ik ben een yamaha drummer eerste klas, maar na 3 keer terug te moeten gaan met dat ding omdat een pad los kwam, ga ik toch liever voor de degelijek roland. Stukje compacter ook.

Origineel geplaatst door MusiQmaN
nog latere reactie.

Ik ben een yamaha drummer eerste klas, maar na 3 keer terug te moeten gaan met dat ding omdat een pad los kwam, ga ik toch liever voor de degelijek roland. Stukje compacter ook.

Ik heb er aardig op lopen rammen maar mij is dat nooit gebeurd.

en een dd10...?
as toy ding mnet aangekocht midi out dusssssss oja op batteryen samplertje eraan

Attachments

• dd 10 ya,mie.jpg
    dd 10 ya,mie.jpg
    19,7 KB · Bekeken: 92
Back