POP 80s-Work in progress

PabloDeMode

Spank!
Ik ben nu weer snippets aan het proberen... Voorlopig geen vocals totdat ik een duidelijke richting vind. Vandaar dat ik deze hier post... Misschien is feedback toch weer handig :okdan:

Edit: ik heb de file vervangen want de andere was niet de goede, mijn excuses :)

Attachments

• POP 80s songB.mp3
    1,8 MB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
de beatit sound is geweldig, alleen, als ie helemaal geisoleerd klinkt, is het een beetje "kijk mijn keyboard kan de beatit sound!!!"

verder geweldig qua sound, totaal 80s met toch een snifte vandaag erin, zo gevoeld. verder eraan werken!

de beatit sound is geweldig, alleen, als ie helemaal geisoleerd klinkt, is het een beetje "kijk mijn keyboard kan de beatit sound!!!"

verder geweldig qua sound, totaal 80s met toch een snifte vandaag erin, zo gevoeld. verder eraan werken!

Haha! Wel dat had ik niet over nagedacht, voor "die" beat it geluid heb ik een FM preset uit kontakt (emax samples) die PRECIES hetzelfde klinkt, dus het was deze niet...

Bedankt voor je feedback!

@6-tr: er moeten nog dingen boven komen (arp en zeker een lead synth). Het probleem op dit moment is dat ik de inspiratie kwijt raakt. Het wordt ineens te veel.

Ik vond zelf de sfeer/kleur van het nummer interessant maar verder...? :?

het is nu nog iets te veel gebasseerd op slechts de uitgekozen sounds ipv dat je echt weet wat je er mee gaat spelen ofzo...

Daarom... als ik eens een leuke tekst heb en een leuke lead/arp/percussie kan toevoegen en de structuur definiëren, krijg je een ander gevoel. Ik moet dus daaraan werken, als de inspiratie muse naar mij toe komt... Moet ik Sandra gaan bellen? :D

Nog een update (na een tijdje geleden deze niet meer te hebben bewerkt), ik ben benieuwd naar jullie waardevolle feedback :okdan:

Attachments

• POP 80s songAB-mast-E.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 63
Goed werk, maar ik verwacht op 00:00:32 toch wel een typerende mistroostig mompelende male vocal (Human League etc.). Oh, ik zie nu dat je ook zoiets van plan bent. Wat dacht je van dit voorzetje?

So when we met, everything looked great
But now things look so different...

The happiness is gone
What happened to our love?
The happiness is gone

En dan die sample rond 1:00:03, direct gevolgd door het geëxalteerd gezongen refrein op 00:00:21 (wat ik nog even niet weet). Althans, zo waren we het in de 80s gewend. :P

Edit: Nog even doorgefantaseerd: het refrein kan dan gaan over dansen tegen de klippen op, als uitlaatklep tegen de deprimerende tijd of zoiets.

Laatst gewijzigd:
Goed werk, maar ik verwacht op 00:00:32 toch wel een typerende mistroostig mompelende male vocal (Human League etc.). Oh, ik zie nu dat je ook zoiets van plan bent. Wat dacht je van dit voorzetje?

But now things look so different...

The happiness is gone
The happiness is gone

En dan die sample rond 1:00:03, direct gevolgd door het geëxalteerd gezongen refrein op 00:00:21 (wat ik nog even niet weet). Althans, zo waren we het in de 80s gewend. :P

Edit: Nog even doorgefantaseerd: het refrein kan dan gaan over dansen tegen de klippen op, als uitlaatklep tegen de deprimerende tijd of zoiets.

Zo, bedankt voor de input! Ik zal de tekst overnemen, wie weet. Zang is natuurlijk nog in de maak maar ik wilde eerst de instrumentele versie klaar hebben. Een Human League sound-and-feel zou goed kunnen.

Ik was echter benieuwd naar wat anderen over de technische kant van het nummer vinden, want ik mix over het algemeen met hoofdtelefoon en ben altijd bang dat het net niet door de mastering-meters komt, of later vind ik iets te harsh klinken... :)

look en looked vloekt... ofterwijl; 2x (bijna) hetzelfde woord, een tikkeltje simplistisch dus... enfin...
Je hebt gelijk, misschien dan toch maar - wat ik eerst had

But things have changed dramatically...

The happiness is gone
The happiness is gone

Overigens vind ik dat rijm tussen happiness en happened juist wel grappig.

Het zou dan bijv. kunnen gaan over een relatie die gewoon is uitgegaan, of erger - gegeven Pablo's profiel en de jaren 80 - ten onder gegaan aan een HIV-besmetting.

Zelf vind ik het wel mooi als het multi-interpretabel blijft. Zo is het destijds nooit in mij opgekomen dat Small Town Boy van Bronski Beat over een gay jongen ging... Maakt me eigenlijk ook niet uit.

Ik schrijf -als ik me goed voel- over multi-interpetabel muziek... met veel alliteratie. Small Town Boy van Bronski Beat is een goed model, evenals het hele Erasures "The Circus".

Leuk zo'n brainstorming! :)

Het LFO sampletje is wel wat de track maakt, de lead is leuk maar beetje eentonig, je zou bij een keer omhoog en een keer naar beneden kunnen gaan
verder is de mix overal een beetje vlak nog en de verbreder mag ook wel iets minder.
als laatste mischien nog ff doorzoeken naar een iets resonanter snaretje, deze is een beetje middig en ook tegroot, die mag iets dunner, sloot reverb erop en een dikke gate om die "phil collins slap" te geven. mag IMHO wel iets meer als een zweep klinken.

Oké, ik zal deze tips proberen toe te passen... de "Phil collins slap" moet ik dus even zoeken, had niet over na gedacht.

Maar het is echter de mix waar ik iets aan vast zat.

Vergeet ook niet dat ik "ooit" zou zingen in deze... :P

Laatst gewijzigd:
Ik vind de sound cool (natuurlijk!) en de song moet veel werk nog. Het enige dat ik zou veranderen is de bass. Ik zat vroeger vaak vast aan either octave basslines of 16th notes zoals jij nu doet in deze song. Het is geen heel erg problem, maar door een echte bass melody te maken kun je een track veel interessanter maken.

Er zit zeker potentie in, en ik ben benieuwd naar de track als hij af is!

Back