Solina String Ensemble gezocht!

Status
Please reply by conversation.
en wat ga je met die on/off switch doen dan? :) Gebruitk iemand 'm wel 'ns zonder de modulatie?

Nou!...daar wil ik wel ff inspringen.
Tuurlijk is de modulatie het ding wat hem echt vet maakt.
Maar zonder modulatie blijft er een cheesy orgelsoundje over.
En dat is ook erg leuk moet ik zeggen.
Ik gebruik heb iig regelmatig.

Het gleuid met modulatie laat zich slecht mengen met andere effecten. Het droge geluid kun je heel fraai bewerken et flangers, phasers, (gemoduleerde) delays.

Zonder modulatie is ie idd erg goed te pruimen.. heerlijk organische klank :halleluja :{

Het gleuid met modulatie laat zich slecht mengen met andere effecten. Het droge geluid kun je heel fraai bewerken et flangers, phasers, (gemoduleerde) delays.
Huh??:erm: Juist die modulatie met de phaser is wat die o zo heerlijke 70's sound geeft.. of bedoel je iets anders..

Ben het er wel mee eens dat ie zich met modulatie lastig laat mixen.. te verzadigd maar vind het wel een uberheerlijk spacy karakter meegeven aan je mix..

Trackje hieronder zit vooral vanaf het midden in.. :)
https://soundcloud.com/macgyvergear/discarded-lounge

Zonder die BBD chorus heb je de keus een andere chorus met een phaser te combineren. De chorus van de Solina is natuurlijk wel ubervet maar alles bakken in een plas roomboter is ook niet altijd lekker.

vind de string "4( + - "8 ) zonder modulatie ook erg leuk in sommige nummers te gebruiken.

Ik hou wel van cheesy orgelsoundjes. Best lastig om die met een dikke polysynth overtuigend na te maken. helaas heb ik door ruimtegebrek mijn verzameling moeten laten gaan. De Solina heb ik nog (wel).

Zo te zien alleen shipment in VS. Die van mij weegt met de originele, slappere koffer al 25 kg. met deze case wordt het al gauw 30 kg, dure grap.

Hee, een hoop tips! Vet. Thanks!

Wat betreft die modulatie: Ik vind het fijn om te kunnen kiezen waar ik 'm doorheen schop inderdaad. Ik heb wel nog een Siel orchestra, en die brass stuur ik wel 's door een fuzz heen bijvoorbeeld. Is echt feest. Maar die Siel is niet echt heel betrouwbaar, en klinkt in vergelijking met die Solina toch wel een beetje klein.

Is dat Vermona ding een beetje vet of is het een net-nietje? Weet iemand dat?

Status
Please reply by conversation.
Back