De gedachte achter sound analyse

DRe

SSM spacestation
ik kijk vaak als ik sounds maak bij sound analyse bv het plaatje hieronder. dit plaatje in van een snippet. hoe zou je die uit schieters kunnen elimineren zo dat ze niet zo uitschieten in het midden gebied. eq chorus toe voegen of iets anders.

Attachments

• soundanalyse.png
    soundanalyse.png
    12 KB · Bekeken: 117
Moet dat dan? Hoor je dat ook of ga je dat doen omdat je dat ziet op het plaatje en je het er niet mooi uit vind zien :D

Ja waarom wil je dat aanpakken? HOOR je het ook? En waarschijnlijk kun je het veel beter in de sound design aanpakken, ipv achteraf. Een chorus gaat niet helpen lijkt me.

naar mijn idee klinkt het echt verschrikkelijk wollig, normaal heb ik dat niet zo erg. Ik heb niet het allerbeste spul om opte nemen. dus een beetje wollig kan het best klinken maar dit is gewoon te erg.
https://soundcloud.com/dreamtechno/trance2013

je moet niet kijken naar geluid maar luisteren

Persoonlijk vind ik dit arpeggio sound veel te aanwezig. Hij staat te hard en neemt te veel bandbreedte. Volgens mij ook een flink stuk laag, wat je wslk niet wilt. Ik denk dat als je die sound wat beter een plekje geeft met goede eq (en wellicht zelfs even terug naar de synthpatch en die subosc uitzetten) het geheel al wat beter bij elkaar klinkt

Die spectrum is dat een geluid/patch of de hele track?
Die pieken wegwerken zou ik gewoon met EQ doen toch? Eventueel een multiband compressor op dat gebied inzetten. Ik zou er geen Chorus opgooien daar wordt het alleen maar wolliger van :D

Ik ga het nog eens helemaal opnieuw proberen, vanaf het begin. pleur het hele ding weg. dus idd fotoshop >delete

Back