Soundcard keuze

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Recoil

Jong lid
Ok ik wil dus een geluidskaart kopen met het budget tot 240 euro, rekening houdend met de toekomst.
Dat laatste is dus dat als ik bijvoorbeeld de Audiotrak Inca 88 midi koop ik 2 paar midi in/uitgangen heb en 8 audio in/uitgangen.
Hiermee kan ik dus de computer als ik later misschien meer apparatuur heb als nerve center gebruiken en via de (mogelijke) direct outs van een mengpaneel harddisk recorden.
Terwijl dat als ik de duurdere M-Audio Audiophile USB koop (omdat ik toch een losse bracket erbij wil) dit allemaal niet kan.

Dus waar het op neer komt;
Audiotrak Inca 88Midi vs. M-Audio Audiophile USB

terratec 24/96?
creative audigy platinum?
keb zel een soundblaster live goed kaartje

hehehe, zoveel vieze woorden in 1 post !!! (volgens velen dan.....)
nl terratec, creative, soundblaster......

soundblaster-kaarten zou ik niet gaan gebruiken voor een fatsoenlijke sound en latency.
de terratec's zijn lang niet verkeerd ! (vind ik)
de EWX 24/96 moet je voor dat geld kunnen scoren, alleen heeft die geen 8 in, 8 uit, daarvoor moet je de EWS88MT hebben, maar die is weer wat duurder.

Origineel geplaatst door gemmetje
hehehe, zoveel vieze woorden in 1 post !!! (volgens velen dan.....)
nl terratec, creative, soundblaster......

soundblaster-kaarten zou ik niet gaan gebruiken voor een fatsoenlijke sound en latency.
de terratec's zijn lang niet verkeerd ! (vind ik)
de EWX 24/96 moet je voor dat geld kunnen scoren, alleen heeft die geen 8 in, 8 uit, daarvoor moet je de EWS88MT hebben, maar die is weer wat duurder.

Ik heb het niet zo op terratec...
Teveel niet zo leuke dingen van gezien.

Zoals wat dan ??
Ik wil hier absoluut geen welles/nietes spelletje gaan ontketenen, maar ik werk naar volle tevredenheid met 2 terratecs.
Nou heb ik ook geen vergelijkingsmateriaal, had voorheen ook SB live, en verder geen ervaring met kaarten.
Ik hoor iedereen zeuren over terratec (waarschijnlijk terecht), maar de mijne werken puik !
Ben ik nou gewoon zo'n mazzelkont ?

Misschien wel ja.
Bij mijn broer heeft het ca. een half jaartje geduurd voordat z'n systeem+kaart eindelijk een keertje goed draaiden.(systeem werd er ook brak door)
Met de asio drivers nog langer aan het klooien geweest..

maarjah das offtopic

mischien is een delta 44 iets ?

24 bit/96kHz 4X4 digital audio system, 4 balanced/unbalanced 1/4" connectors
via break out box. PC, MAC and NT.

Wel geen midi ins/outs - moet je apart nog kopen...

Kan je nieuw kopen voor +-275 ofzo

Heb die zelf pas aangekocht en is onderweg naar mij.

Origineel geplaatst door Waveglider
mischien is een delta 44 iets ?

24 bit/96kHz 4X4 digital audio system, 4 balanced/unbalanced 1/4" connectors
via break out box. PC, MAC and NT.

Wel geen midi ins/outs - moet je apart nog kopen...

Kan je nieuw kopen voor +-275 ofzo

Heb die zelf pas aangekocht en is onderweg naar mij.

en wat is je mening betreffende de Inca 88?

heb ik ook over getijfelt, er is hier op SF al een tread over geweest en de meningen waren verdeelt denk ik... ziet er onwijs koel uit voor zon lage prijs... maar heb toch maar besloten voor de gegarendeerde kwaliteit van m-audio.
Denk niet dat ik ooit iets slechts over m-audio gehoord heb.
Maar 'tou wel best kunnen dat die inca ook perfect werkt hoor, is wat gokken he... met de delta reeks kan je niet fout gaan denk ik

Origineel geplaatst door Waveglider
heb ik ook over getijfelt, er is hier op SF al een tread over geweest en de meningen waren verdeelt denk ik... ziet er onwijs koel uit voor zon lage prijs... maar heb toch maar besloten voor de gegarendeerde kwaliteit van m-audio.
Denk niet dat ik ooit iets slechts over m-audio gehoord heb.
Maar 'tou wel best kunnen dat die inca ook perfect werkt hoor, is wat gokken he... met de delta reeks kan je niet fout gaan denk ik

Aight

T'word me niet bepaald makkelijker gemaakt hier 8D

Zoek anders (nog meer) op het forum. Er zijn al talloze keren goede tips gepost. ;)

Pff k'lees net dat de Inca niet meer gemaakt word en aangezien de aankoop toch pas in januari gedaan word :bekdicht:

Tegen die tijd zijn er al weer tientallen nieuwe modellen uit.

Het gaat rap in de wereld he. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back