Op zoek naar een (super) Laptop met 7200RPM HD

Andor

When there is Only the Now!
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede laptop met de laatste specs en een 7200RPM harde schijf. Het probleem is (voor mij althans) om een configuratie te vinden die in Nederland te koop is. De configuratie moet overweg kunnen met een RME Multiface in combinatie met de PCMCIA kaart, zonder dat ik dingen moet uitzetten in de configuratie om het een en ander werkend te krijgen. Nu heb ik al een vette configuratie gezien bij Alienware, maar deze wordt (zover ik het kan beoordelen) niet in Europa verkocht en of naar Europa verscheept.

Weet een van jullie misschien waar ik zo'n configuratie kan kopen (in Nederland, in verband met garantie wel zo makkelijk).

Andor

waarom 7200rpm? dat kost meer energie en genereert ook meer warmte...er zijn plenty mensen die vet veel tracks tegelijk opnemen op een 5400rpm laptop drive...een alternatieve oplossing zou nog kunnen zijn: een firewire of USB2 externe HD... kan je ook veel groter HD's kopen..

qua goede laptops: sony vaio's, dell inspiron, acer travelmate 80x

Olaf

Ik wil graag een 7200 RPM HD aangezien ik gebruik maak van vele soft synths, samplers, filters en effecten die ik via de RME geluidskaart mijn machine uit wil gooien.

En daar komt bij dat ik ook een machine wil aanschaffen die in de warmte produktie voorziet dmv goede koeling. Zie de Area 51 machine van Alienware.....

Origineel geplaatst door no rad
Ik wil graag een 7200 RPM HD aangezien ik gebruik maak van vele soft synths, samplers, filters en effecten die ik via de RME geluidskaart mijn machine uit wil gooien.

ik denk dat je CPU eerder een bottleneck is dan een 5400RPM harddisk....of eigenlijk weet ik dat wel zeker....harddisk-snelheid is alleen echt belangrijk als je veel audio tracks tegelijk wilt opnemen en/of afspelen...dat heeft dus vrijwel nix met plugins te maken, tenzij je belachelijk veel samples tegelijk met kontakt via direct-disk-streaming of ed wilt gaan doen...

Cool,

Nu dan, de machine die ik op het oog heb heeft een 3.06Ghz processor, dus daar hoef ik niet echt bang voor te zijn. En er zit 1Gb aan intern geheugen in, dus dat is het ook niet.

Maar weet jij uberhaupt of er al systemen te koop zijn in Europa met 7200 RPM schijven?

Andor

Origineel geplaatst door no rad
Cool,

Nu dan, de machine die ik op het oog heb heeft een 3.06Ghz processor, dus daar hoef ik niet echt bang voor te zijn. En er zit 1Gb aan intern geheugen in, dus dat is het ook niet.

Maar weet jij uberhaupt of er al systemen te koop zijn in Europa met 7200 RPM schijven?

Andor

eigenwijs he? :)

ff iets heel anders, maar misschien hebje er wat aan....imho de standaard non-ibook-laptop-config voor audio-gebruikers is momenteel de dell inspiron 8500 met RME Hammerfall DSP ..... er zijn erg veel tevreden pro-audio gebruikers met deze combinatie... doe er je ding mee en probeer je niet blind te staren op toeren van een harddisk .... succes! :)

ohja...als je veel op de accu wilt werken zou ik eerder naar een centrino kijken dan naar een mobile of desktop CPU in je laptop......een 1.6GHz centrino performed in onafhankelijke benchmarks beter dan een 2.4GHz mobile CPU...dus ook daar hoef je je niet zo op blind te staren...

Olaf

Eigenwijs, ach... :)

Ik ben net op "visite" geweest bij een vriend en hij is al weer een tijd bezig en vertelde me dat ik zeker een snelle schijf moet aanschaffen.

Dat is natuurlijk ook de reden dat ik hier post...zodat ik een gewogen beslissing kan nemen. Advies hier is wat mij betreft waardevol. Het is toch erg veel geld.

Dell is op dit moment een goede keuze zeg jij, misschien dat jij ook kan beoordelen of de Acer Aspire 1705SCi ook een goede laptop is? Ik mag zeggen dat ik de specificaties in combinatie met de prijs e-ok vind.

Maar Dextah,

Kan jij misschien duidelijk uitleggen waarom ik daar voor moet kiezen in tegenstelling tot een goede laptop (alienware, acer, dell, sager, etc..) Het enige wat ik lees als argument is een persoonlijke voorkeur, voor de rest lees ik niet dat het een keuze is die onderbouwt wordt door voor' en tegen'...... Ik heb wel gekeken naar de Apple laptops maar ik vind de prijs hoog en heb het idee dat een laptop een krachtigere configuratie heeft dan een powerbook....

Hmmm, het wordt er niet makkelijker op zo :confused:

Back