Mininova via USB geeft geen geluid in DAW

TMT

Dutch Touch
Mijn Mininova - via USB verbonden aan de computer - geeft geen geluid in mijn DAW (Cubase).
Mijn Virus werkt wel naar behoren evenals mijn softsynths.
Midi neemt hij wel op als ik op de Mininova speel. De editor werkt ook gewoon. Ik kan het geluid nu dus alleen via mijn hoofdtelefoon afluisteren als ik die in de Mininova plug of als ik de kabels via audio output (van de mininova) in de mic ingangen van mijn externe audiokaart plug. De kabels verbonden via audioinput in de geluidskaart geeft dus ook geen geluid.:(
Weet iemand de oplossing?:?
Groeten,
Tom

Helaas ondersteunt de Mininova geen audio over USB zoals de Virus en zul je dus echt kabels naar je geluidskaart moeten gebruiken. Zie hier een officiƫle quote:

Can I record audio from the Mininova over USB?

No. The Mininova does not have an onboard audio interface, so if you'd like to record your Mininova's audio to your DAW, you'll need to plug the audio outputs into an external audio interface or your computer's line input.

Succes!

P.S. Er zijn eigenlijk maar weinig Synths die audio over USB ondersteunen. Afgezien van bij de Virus TI en een handvol andere Synths zul je in de praktijk nog steeds altijd met audiokabels moeten werken.

Tja die heb ik ook gebruikt. Alleen dat werkt dus niet. Ik weet dat USB geen audio geeft bij de Mininova.
Nogmaals ik heb kabels van de mininova naar mijn externe akai audiokaart, alleen ik hoor dus niets uit de mininova. Alleen als ik de gitaaringang 1 en 2 gebruik, maar dan hoor ik de mininova zacht en het geluid is niet erg goed.
Ik kan er niets over teruglezen of vinden. Wie kan mij verder helpen?

Op een channel je audio inputs selecteren als bron.
Zorgen dat je inputs op je kaart openstaan.

Nou dat zal ongelooflijk aan mij liggen, maar ik kom er niet verder mee. :?:?:?Hoe selecteer ik dat of eigenlijk waar? Ik heb ervaring met softsynths en een Virus TI (en voorheen de Atari ST ;) )
Dat zal dan beginnen met het invoegen van een miditrack in cubase.......
Ik word er helemaal gek van (heb ik al snel, maar het was gisteren nachtwerk met uitzoeken, vandaag was ik brak :stupid )

Midi track voor je noten naar je synth.

Audio track maken, inputs van je geluidskaart selecteren waar de synth op ingeprikt zit.

Audio uit van deze channel routen naar je main out.

Ok ik denk dat ik na jaren Cubase echt op beginners les moet. =(
-Ik krijg geluid door de output van de mininova te verbinden met channel inputs van mijn geluidskaart (dus niet audio in). Dan is het aanmaken van een miditrack voldoende, voor ook het weergeven van geluid. Alleen de inserts werken niet op het spoor. En de synth hoor ik ook gewoon als de DAW uitstaat.
Als ik een audiotrack aanmaak waar en hoe kan ik dan de AKAI geluidskaart selecteren? Is dat bij input- en output routing; daar kan ik alleen stereo in en stereo out selecteren.

Ik loop inmiddels tegen nog meer problemen aan zoals de arp die niet lekker meeloopt met de rest. Alleen als ik mijn latency in cubase op zijn laagst zet, loopt het wel, maar dan bereik ik al snel mijn limiet met het gebruik van een paar softsynths. Normaal had ik hier geen last van. Met afspelen kon ik de latency hoog zetten, dat was niet van invloed bij het afspelen (alleen bij het opnemen was er vertraging). Is er iemand die wel goede ervaringen heeft met de mininova en Cubase (in mijn geval Cubase 5).
HELP!:(:o::(

Back