Maschine expansions

Status
Please reply by conversation.

hajohoek

No techno in this room
Gevraagd maschine expansions packs. Ivm de recente cloud nine actie van NI zijn er wellicht mensen die expansionpacks dubbel hebben. Ik ben reeds in het bezit van:
- dark pressure
- transistor punch
- vintage heat

Ik sta in principe open voor alle packs, maar bij voorkeur electric vice of drop squad. Thanks!

Prijs? Ergens tussen 15 en 25 euro per stuk?

Ik heb vorige week zonder problemen de licenties van vier NI Maschine expansion packs laten vrijgeven.
Ik heb van de koper nog geen klachten ontvangen dat ze niet te gebruiken zouden zijn.
Ook heeft volgen mij Napoleon hier op het forum zijn packs verkocht.

Klopt, je kunt gewoon de serials vrij laten geven en doorverkopen. Geen probleem.

Wel iets om te letten overigens, bij mij verdwenen de vrijgegeven serials pas uit mijn account nadat de koper ze activeerde, maar ook de originele serials waren verdwenen! De expansions werkten nog en stonden geactiveerd in Service Center, maar op mijn account in de website waren ze niet zichtbaar of her-downloadbaar. Mailtje naar Native Instruments met de originele serials heeft dit toen snel opgelost, maar ze moesten ze wel weer handmatig toevoegen.

oh, das interessant. Ik begreep ook altijd dat je packs niet kon doorverkopen, tenminste dat hebben ze me altijd wijs gemaakt. Is het verkoop beleid veranderd?

Ik weet niet of het voor alle packs geld, ik geloof dat die Kontakt packs (Alicia's Keys enzo) niet door te verkopen zijn bijvoorbeeld. Dat heb ik tenminste wel eens gelezen. Of als iets onderdeel uitmaakt van een grotere bundel, bijvoorbeeld de Massive License die je gratis bij Maschine krijgt.

Maar met die Maschine Expansions kan het in elk geval wel, en daar was ik wel blij mee omdat ik 5 dubbelen had na die Cloud 9 actie en dat vond ik toch een beetje jammer. Nu heb ik mijn kosten per nuttige expansion flink omlaag kunnen brengen en tegelijk iemand anders mee kunnen laten profiteren van de actie. Everybody wins.

Ok, wijziging in het beleid dus.
Interessant want bijna nergens kan je sample pakketten nog doorverkopen die je online aanschaft.

Ik heb vorige week de George Duke Soul Treasures Kontakt sample pack laten vrijgeven door NI en daar deden ze ook niet moeilijk over. Ik neem aan dat deze dan ook door te verkopen is, anders zouden ze 'm niet vrijgeven toch.

Zou misschien iets te maken kunnen hebben met een recente uitspraak van een of andere Europese rechter dat consumenten ook digitale content moeten kunnen doorverkopen?

Thanks mannen voor alle info. Ik had al zo'n vermoeden dat NI niet zo moeilijk zou doen over de transfer van licence. Had op kvr forum ook al gelezen dat ze het als je via de mail vraagt het niet zo'n probleem is. Maareh, wie heeft er nog een paar packs voor me? Sla me wel redelijk voor de kop dat ik niet aan die cloud nine actie heb meegedaan..

Status
Please reply by conversation.
Back