[Electro House[ Jay30k - Polarize

Jay30k

Nieuwkomer
Hallo Synthforum leden,

Ik ben sindskort hier aangemeld, en heb mij eerder voorgesteld maar nogmaals even snel:
Ik ben Erik, één van de leden van electro/dubstep/D&B formatie Jay30k.

Om maar gelijk met een track binnen te komen, wil ik hier mijn nieuwe track "Polarize" posten.
Het heeft wat House, Big Beat en Moombathon invloeden. Stemmetje heb ik overigens zelf ingesproken en met een vocordert mooi bewerkt.

Ik ben benieuwd naar de reacties hier!

mvg,

Waar wat oe er iets begon en waarom is te vaag.
De aloude plus versus min tip ben is op zijn plaats ben ik bang.

Tip: Meer (sidechain) compressie gebruiken. Ook vind ik de lead synth veeeeeeel te hard staan, maar dit komt deels doordat het niet lekker in de mix ligt door gebrek aan compressie. De beats klinken daardoor vrij ver weg. Een combinatie van die 2 oplossingen kan helpen. Vooral sidechain compressie kan de boel enorm dik laten klinken en meer laten pompen. Luister maar eens goed naar Pendelum, hoe upfront zijn beats klinken.

Ook mogen sommige synths (klinken erg presetterig) en ritmes (dat bubbling ritme is echt zo enorm 2006 o.i.d.) van mij wel wat minder cheasy (maar dat is persoonlijk ;)). Probeer iets te doen waardoor je je van de 100000000000 andere tracks in dit genre onderscheid. Half 3 genres door elkaar mashen is niet de enige weg. Probleem daarmee is, dat jullie de meest standaard ritmes van elk van die genres gebruiken, en preset geluiden (zo klnkt het), waardoor het alsnog zeer generiek klinkt.

Process de synths meer door veel effecten te gebruiken. Klein randje distortion kan bijvoorbeeld geen kwaad. Sidechain compressie. Lead niet zo enorm hard. Iets minder standaard 13 in een dozijn ritmes gebruiken of dat als basis, maar vervolgens heel veel variëren.

1:16 tot 1:25 klinkt wel erg dik trouwens. Maar vervolgens is de release vrij zwakjes, niet echt interessant. En de beats pompen/duwen/knallen gewoon niet genoeg.

Verder moet ik volgens mij stoppen met commentaar geven op genres waar ik totaal niet van hou. Ik heb geprobeerd het objectief te houden. Dus vat het niet als een aanval op, maar als opbouwende kritiek ;)

Laatst gewijzigd:
Oké thanks.

Nee, wat betreft fusion met sijlen: Dat is iets wat we (tot dusver) wel met succes hebben toegepast ook in andere nummers en ook wel iets wat we er in blijven houden. Nu is het wel zo dat deze track mbt stijlen enigzins buiten hetgeen valt wat we normaal gesproken maken.

Geen presets overigens, leuk dat je dat naar voren haal: het is meestal het commentaar wat ik geef aan anderen. Daarnaast zijn het een aantal synth's die flink gelayerd zijn en met aardig wat automation in de melodieën door, dus onder de motorkap speelt behoorlijk wat af.

Mbt drums:
Denk dat er behoorlijk wat variatie in zit, met name omdat ik daar zelf veel op let. Wil ook niet dezelfde fills en breaks vaak achter elkaar gebruiken.

de leadmelodie klinkt leuk...

ik vind het leuk gemaakt..maar ik weet niet echt wat ik er mee moet.. Het si een beetje een kruizing tussen de firestarter beat, en pendulum stuff.. in een soort van rock arrangement..

Om op te dansen is het voor mij te divers qua stijl.. maar als ik hier op zou willen dansen is dat stuk vanaf 03.40 raar qua sfeer.. van leuk uplifterig gaat het naar beetje 'naar'..

maar leuk gemaakt verder.. ik hoor dat het aardig wat werk is..

Ah dank u zeer, edele heer!

Ja, je slaat wel de spijker op de kop want dat is ongeveer wel het segment waar we zelf in zitten.
We hebben beide ook een rock/punk achtergrond dus die link wordt al vaker gelegd inderdaad.

Hier een trailer van onze live act

Back