Gave yamaha mixer

chrisje

Soundfreak
Hey iedereen!

Ik was laatst bij een concert van Ilse DeLange, en de FOH geluidsman aldaar had wel een erg gave mixer.
Als ik het goed gezien had was 't Yamaha, met motorized faders.
Verder had hij rechts van zich 2 laptops aangesloten en kon hij zo per kanaal de parameters met de laptop wijzigen!
Zag er erg wreed uit. Weet iemand misschien over welke mixer ik het heb?

Greetz,

Chris

Deze mischien ?

Attachments

• 161456xxxxxxxxxxxxxxx.jpg
    161456xxxxxxxxxxxxxxx.jpg
    13,3 KB · Bekeken: 120
Re: Gave yamaha mixer

Origineel geplaatst door chrisje
Hey iedereen!

Ik was laatst bij een concert van Ilse DeLange, en de FOH geluidsman aldaar had wel een erg gave mixer.
Verder had hij rechts van zich 2 laptops aangesloten en kon hij zo per kanaal de parameters met de laptop wijzigen!

Greetz,

Chris

01v?
02r?
03d?

Origineel geplaatst door marcuuu
Deze mischien ?
Kan wel kloppen, alleen had hij een "houten" design.
Welke is type is dit op t plaatje?

Best chique, ja!

Best chique, ja!

yamaha_dm2000.jpg

Re: Gave yamaha mixer

Origineel geplaatst door chrisje
Hey iedereen!

Greetz,

Chris

handig zo'n mixer waar je een laptop voor nodig hebt om em te kunnen bedienen ;)

ik snap het nog steeds niet hoor live mixen met digi tafels. noem je zelf dan iig geen " livemixer"

Mooi spul, digitale mixers. :)

Ook al is het eentje van 50K€

Stond een tijd terug in een muziekblad (weet niet meer welke) een stuk over het concert van Marco Borsato in dat voetbalstadion: alles digitaal en draadloos. Werd ook zo'n superuitgebreide digitale tafel van Yamaha voor gebruikt. 96 kanalen, uiteraard complete total recall etc. Erg indrukwekkend. Schijnen maar 2 van dat soort tafels in Europa te zijn (of was het Nederland?)

edit:
nog ff wat zoekwerk gedaan, volgens mij gebruikten ze daar de PM1D (zijn er dus meer dan 2 in Europa):
what_pm1d.gif

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Stond een tijd terug in een muziekblad (weet niet meer welke) een stuk over het concert van Marco Borsato in dat voetbalstadion: alles digitaal en draadloos. Werd ook zo'n superuitgebreide digitale tafel van Yamaha voor gebruikt. 96 kanalen, uiteraard complete total recall etc. Erg indrukwekkend. Schijnen maar 2 van dat soort tafels in Europa te zijn (of was het Nederland?)

edit:
nog ff wat zoekwerk gedaan, volgens mij gebruikten ze daar de PM1D (zijn er dus meer dan 2 in Europa):
what_pm1d.gif

dat concert was speciaal ook al live in 5,1 surround opgenomen voor de dvd ervoor. een van de eerste dvd's die live al in 5.1 was opgenomen dus.

Re: Best chique, ja!

Re: Best chique, ja!

Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
yamaha_dm2000.jpg

Yep,
Schitterend apparraat ...
Een vriend van mij heeft er zo 2 staan en ik heb er even mee zitten prullen ... neig ding ...

Zelf heb ik de Yamaha 02R en ben er ook wel heel content mee !

Greetz,
Bart

Ik vind die nieuwe ov1 96 ook wel rauw en ligt dichter bij mijn budget (2295 euro +/-).

Er moet toch VEEL gebeuren, wil ik zoveel aan een MIXER uitgeven!

maar 't ziet er mooi uit..

Back