Mijn nieuwe track "Lunica"

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt erg lekker.

Qua mixage heb ik nog wel wat punten van aandacht. Denk dat je toch wel teveel galm gebruikt hebt en daardoor de details wat verzuipen. Die paar strings/koren enz kunnen die galm wel aan maar de rest niet zo.
Want daardoor heb je waarschijnlijk het hoog ook veel weg moeten EQ'en om het te laten kloppen maar nu klinkt het wat stoffig in vooral het hoog. En het stereobeeld zou ook wel wat breder kunnen zodat je de dynamiek van de hihats en leads beter uit kan laten komen. De kick is in verhouding ook wat aan de zachte kant voor mijn smaak. Maar da's wel erg muggenziften eigenlijk. Het is gewoon OK. :)

Ten eerste een hele goede track klinkt zeer lekker! :halleluja (en dat van een hardcore man ;) )

en ten tweede de puntjes die fuse opnoemt zijn precies de punten die ik wou aandragen dus een beetje contrast brengen in de reverbgebruik dus sommige geluiden lekker flink laten galmen en anderen stuk minder.

ik mis nog wel een lekker strakke bassline onder de kick eigenlijk

Mix is echt heel goed, kan al aardig meekomen met het echte werk.

De track mist wel een echt duidelijke lijn, hij maakt toch te weinig indruk. Dat komt door de melodien. Ze zijn niet pakkend genoeg, die wisseling van grondtoon, is te voorspelbaar. Je zou meer met mineur en majeur moeten afwisselen, dat je zo,n mooie hangende noot hierendaar hebt.
Ik mis ook nog een pakkend origineel geluidje, maar dat is niet echt gebruikelijk bij jouw muzieksoort.

De skillz om een goeie productie neer te zetten heb je volgens mij wel, probeer wel betere en sterkere melodien te gebruiken.

Hele mooie track! Ik vind het juist goed dat er niet van die "obvious" melodietjes inzitten die in je hoofd blijven rondzeuren. Hier is meer geprobeerd een groove, een gevoel en een sfeer neer te zetten die gewoon heel lekker klinkt, zonder daarbij te vervallen in al te grote trance-clichés (zoals foute vocals ;)).
Hoewel "dit soort trance" niet helemaal mijn ding is, zou ik het niet erg vinden om naar dit soort nummers te luisteren.

Hmm jah, sfeer is ook staat bij mij hoger op het lijstje dan melodieen, als progressive trance liefhebber. Daarom is het tempo ook niet zo hoog :D

Toppertje, laat iedereen maar zwetsen, als je dit in elkaar kan zetten met Fruityloops, ben je voor mij af!

PB me even, heb nog wel het een en ander gratis voor je :)

:halleluja

verbaasd

ik luister naar een trance nummer en vind het nog goed ook.
Mega veel afwisseling, en toch valt het niet op (je hebt zo van die nummer die constant (geforceerd) veranderen en daardoor slecht zijn, als je weet wat ik bedoel, )
tis echt zo'n nummer die maar blijft gaan, zonder saai te worden, met een ruim spectrum aan geluiden..
en ok er zitten veel overeenkomsten in met andere nummers.. maar HALLO dit is trance mensen
1 van de eerste trance nummers op dit forum die ik apprecieer.. :okdan: :okdan:

hoe lang ben je eraan bezig geweest?

Origineel geplaatst door rvooh
verbaasd

ik luister naar een trance nummer en vind het nog goed ook.
Mega veel afwisseling, en toch valt het niet op (je hebt zo van die nummer die constant (geforceerd) veranderen en daardoor slecht zijn, als je weet wat ik bedoel, )
tis echt zo'n nummer die maar blijft gaan, zonder saai te worden, met een ruim spectrum aan geluiden..
en ok er zitten veel overeenkomsten in met andere nummers.. maar HALLO dit is trance mensen
1 van de eerste trance nummers op dit forum die ik apprecieer.. :okdan: :okdan:

hoe lang ben je eraan bezig geweest?

Niet te vergeten dat iedereen een andere definitie heeft wat nu echt trance is! Maar goed vind hem ook nog steeds erg lekker.

Hmm ik begin altijd de eerste dag met het maken van die melodieen De dag erna pas ga ik alles in elkaar zetten. Achteraf kloot ik nog heel veel met de mastering....

IK zou zeggen, reken maar 3 dagen, zonder al die kleine masteringsaanpassingen achteraf :D

Ik ben geen tranceliefhebber, maar ik vind de sounds best lekker! Verder niet zoveel op aan te merken, meeste commentaar is al vergeven (oa. over de voices)

Wellicht interessant om eens naar te luisteren. Ben zelf ook aan het sleutelen geweest aan de track.

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/SonOfAPitch_-_Lunica_fused.mp3

Wat mij opvalt is de clippen (distortion) van bepaalde frequenties en dat komt omdat het orgineel dat ook doet. Door mijn gesleutel komt dat nog meer naar voren maar eruit krijgen is onmogelijk. Maar minder hard en wat midden weggehaalt. Hopelijke en betere balans nu. Maar eigenlijk is een nieuwe (ongemasterde) mix veel interessanter. ;)

Hmm, grappig hoe de kick klinkt in deze versie. Maar het nummer lijkt me wel errug zwaar nu... Klinkt ook alsof er een compressor over zit...

Kan aan mij liggen, misschien mixen al die anderen hun spul te licht uit :D

Ik kan trance zo op z'n tijd wel goed waarderen en dit nummer zeker.
Alles is al gezegd zou ik zeggen (vooral die synthvocals doen het goed)

Ik wacht (on)geduldig op je nieuwe tracks....lamaarkome!!!:okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt erg lekker.

Qua mixage heb ik nog wel wat punten van aandacht. Denk dat je toch wel teveel galm gebruikt hebt en daardoor de details wat verzuipen. Die paar strings/koren enz kunnen die galm wel aan maar de rest niet zo.
Want daardoor heb je waarschijnlijk het hoog ook veel weg moeten EQ'en om het te laten kloppen maar nu klinkt het wat stoffig in vooral het hoog. En het stereobeeld zou ook wel wat breder kunnen zodat je de dynamiek van de hihats en leads beter uit kan laten komen. De kick is in verhouding ook wat aan de zachte kant voor mijn smaak. Maar da's wel erg muggenziften eigenlijk. Het is gewoon OK. :)

Gaaf hoe jij altijd het weer beter wil maken... ik heb het vermoeden dat je echt weet wat je zegt (heb ik geen last van).

Track is erg lekker gedaan (voor ons amateurs echt top). Ik zou niet een ander drukritme hebben gekozen (daarmee schrik je misschien wat af). Lekker akkoordenschema, waar heb ik dat meer gehoord? Arrangement (bestaat dat nog) is erg goed gedaan, precies wat je verwacht, is ook belangrijk, niet alleen maar gepiep en gekraak maar voldoen aan wat mensen gaan verwachten: "hee, dat klinkt lekker" is het dan.

Bij 6 min gaat het lekker staccato: MEER doen! Slotakkoord lijkt wel Beethoven: tadada! (en I just called to say I love you, Stevie Wonder kan er ook wat van) kan nog net denk ik (wie is ik dan eigenlijk).

Zwaar boven mijn nivo dus, lekker hoor.

Productie is echt een tiet. Heb je dat helemaal zelf gedaan? ---~~* Chapeau *~~---
Als iemand dit helemaal in z'n eentje maakt dan hoop ik dat je er rijk mee wordt.
Het klinkt superstrak.
- Dit is al gereleased neem ik aan? Natuurlijk. Dit is zo raak.
Veel suc6,
Marcel.

Strak Trance-nummer. Zit goed inelkaar; op mijn ouwe, goedkope stereo-boxjes klinkt ie super qua geluid (had een iets punchy-er kick ingemogen, maar goed..) =>synth-choir is mooi!!
Lekker nummer: 1 van de betere nummers op een standaard trance-verzamel-cd; en dat is gelijk mijn kritiek..

Back