Italians do it better (chromatics, glass candy, desire)... Nog fans?

Devo-lution

Stamgast
Voor mij begon het met de film Drive. Meteen na die film de soundtrack gedownload en aardig wat keren geluisterd. Dan vorig jaar op pukkelpop erachter gekomen dat er één van de bands van die soundtrack speelde: Chromatics. Ze speelden 's middags in een tent en 't was veel te warm om er echt van te genieten, maar zeker wel een goede show. Vanaf dat moment ben ik hun cd's gaan kopen en daarna ook de cd's van andere bands op het label.

Vorige woensdag heb ik zowel chromatics als glass candy live aan het werk gezien in de balzaal (vooruit) in Gent. Beste optreden dat ik in jaren heb gezien. Live gebruikten beide bands dezelfde synth. Univox versie van de Minikorg.

Kortom, ik heb echt het gevoel dat ik een fanboy aan het worden ben 8o). De muziek gewoon is cool, er worden analoge synths live bespeeld, ...

Zijn hier nog fans van deze bands (Chromatics, Glass Candy, Farah, Symmetry, Mirage, Desire, ...)

Misschien wat video's voor de mensen die ze niet kennen :D

(Chromatics - Cherry)

(Chromatics - Lady)

(Glass Candy - the Possessed)

Ben ze een paar jaar terug op clone.nl tegen gekomen, dus ze gaan al even mee geloof ik. Zit veel italo inspiratie in, I like it! Vet label. Je moet The Valerie Collective eens opzoeken, zit College bij, allemaal 80s, een hele wereld voor je :p

Dat klinkt inderdaad allemaal erg nice.
Wel in mijn straatje!

Ik moet toch (helaas) wel ff het woord Fyra kwijt, maar dat komt door de topic titel en niet door de geposte links.

Ben ze een paar jaar terug op clone.nl tegen gekomen, dus ze gaan al even mee geloof ik. Zit veel italo inspiratie in, I like it! Vet label. Je moet The Valerie Collective eens opzoeken, zit College bij, allemaal 80s, een hele wereld voor je :p

Twisted Wires - One Night At The Raw Deal (Instrumental) - YouTube

Bottin - No Static (official video) - YouTube

One Night At The Raw Deal is af! Ik zie net "Twisted Wires - Half Lives" op de nieuwe After Dark compilatie van Italians. Zelfde artiest?

College ken ik van "a real hero" (ook via Drive) en ook Teenage Color al een paar keer beluisterd via Spotify.

vind het een geweldig label.
kwam helaas e te laat achter dat ze in amsterdam optraden.

Ik vind het ook allemaal leuk, zijn het Italiaanse groepen, nee toch, Italo invloeden....
Spijtig want ik had graag komen zien in Gent...

Ze hebben eigenlijk meer succes in de rest van Europa ipv Italië zelf, daar staan ze nog 10 jaar achter wat betreft muziek. Gek toch hoe vaak de muziek de je maakt totaal niet aanslaat in je eigen land maar elders wel. Dus wie weet komen ze wel naar de AB in Brussel ofzo waar wel es wat meerdere obscure bands komen. Zijn ook wel Amerikanen bij het label meen ik, de oprichter van Glass Candy zelfs denk ik.

Ah dan toch Italianen...
Ja dat van je eigen land enzo klopt als een bus, dat hoor je wel vaker.
Moesten ze nog ééns naar B of NL komen, we'll call it a date!

Zal een fan bus huren :mexico:

Haha, chromatics en glass candy zijn afkomstig uit Portland, USA :p.

De naam van het label is afkomstig van een sticker, dacht ik ik ergens gelezen te hebben. Ze vonden dat wel grappig als naam vanwege de italo roots en omdat de oprichter van het label, Mike Simonetti, Italiaanse roots heeft.

Overigens, beide bands zijn opgericht door Johnny Jewel. Hetzelfde geldt voor Symmetry en Desire.

Ik denk dat hij nu wel in in Canada woont (geen idee of dit komt doordat de relatie tussen de zangeres van chromatics en hem op de klippen gelopen is).

Back