Hallo!

Oogbal

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben Otto, ik woon in Groningen.
Sinds een jaar of... 7? Speel ik gitaar en een jaartje of 2 later ging ik over op de bas. Heb ook nog even een contrabas gehad, maar daar mee kan je niet even lekker op de bank zitten spelen :P

Ik heb de Synth sound altijd gaaf gevonden maar nooit de tijd willen steken in toetsen leren spelen.
Heb wel een Digitech Bass Synth Wah gehad, maar ja te veel presets en te weinig mogelijkheden, dus die was snel weer weg.
Nu zag ik laatst de Monotron, Monotribe, Kaossilator en MicroKorg en kwam ik tot de conclusie dat ik toch wel graag een synth wil en mezelf wel ga dwingen om te toetsen te leren bespelen.
Zit nu vooral op de MicroKorg te azen. Eigenlijk wil ik meer een sound richting de MiniBrute van Arturia, maar ja ik heb niet veel geld om handen, die is nog maar vrij recent op de markt en die kan k niet echt goedkoop vinden.

Dat was het wel zo'n beetje.

Otto

(Oh ja als iemand nog een andere betaalbare synth weet die geschikt is voor zeer Vette basslines, laat het me gerust weten. Helemaal als ie een suboscilator heeft. Er zijn zo veel producten en ik heb er misschien net 20 van goed bekeken :P)

Welkom. Misschien is de Mopho van Dave Smith Instruments iets voor je. Analoog met suboscillator en niet zo duur. Moet je natuurlijk wel een MIDI-keyboard erbij hebben.

Weet je zeker dat je nog een instrument erbij wilt? Wordt een dure hobby :D

Bedankt!

De mopho heb ik ook naar gekeken toevallig. Die suboscilator die ook nog eens 2 octaven omlaag gaat klonk wel heerlijk. Volgens mij zag ik er geen van voor onder de 250 in de buurt (en marktplaats is niet meer wat het ooit was) en dan nog een goedkoop maar decent midi keyboard vinden. Zal dus wel een tikje prijzig worden.

Ik denk toch maar eerst voor een MicroKorg te gaan, heb een mooie gevonden in het Noorden van het land van een ander forumlid. Vind analoog erg mooi maar denk dat ik de polyfonie toch wel meer ga waarderen en de MicroKorg kan vet genoeg klinken. Ook had hij nog een mooie R3 of 2 staan die eigenlijk nog net wel beter klinken, dat overweeg ik ook nog.

Haha ja ik zie al dat het een prijzige hobbie ga worden! Voor ik een instrument koop ga ik altijd op tig artikelen zoeken en demo's en samples luisteren en extreme GAS krijgen. Ik weet nu al wat de volgende 3 synthesizers moeten worden als ik een paar duizend euro vind en ik kan nog nauwelijks met toetsen overweg :P

Back