een Prophet 5

Ik heb nog nooit een prophet mogen beluisteren of bespelen (noem het 'n gebrek aan opvoeding...) maar ik blijf zo'n ding helemaal geweldig vinden, alleen al door z'n looks. OOOO, wat zou gemmetje graag zo'n ding in z'n herriehokje willen hebben staan.

Geloof me, het stelt veel minder voor dan wat je er van verwacht. Ik wist niet hoe snel ik de mijne weer kwijt moest.

Meen je dat serieus Omiel ?

Toch echt wel een heel erg gave analoog IMHO.

Of komt het omdat je het zat bent ?

De piano die eruit komt is k-t. Drums stelt ook niet veel voor...:dubbel:

Origineel geplaatst door omiel
Geloof me, het stelt veel minder voor dan wat je er van verwacht. Ik wist niet hoe snel ik de mijne weer kwijt moest.

wat had je er dan van verwacht?
en wat stelde je er aan teleur?

ik heb er ooit eens op gepielt toen er eentje bij music-house stond,
ik viel er ook niet flauw van achterover maar wat ik eruit haalde bekoorde mij wel.

Origineel geplaatst door SaintEric
De piano die eruit komt is k-t. Drums stelt ook niet veel voor...:dubbel:

Hij staat bij mij op m'n verlang lijstje de 5, of iemand moet mij overtuigen dat ie niet lekker klinkt.

Ik heb nummers beluistert van Wally Badarou waar ie ook in wordt gebruikt en dat klinkt lekker, voor de old groovy disco style met name in het nummer "Chief Inspector"

Ik zal er welleens een goed beluisteren en binnenste buiten keren.

Gear: Soundcraft Spirit 16, Tannoy monitors, Behringer Compressor/Limiter, Zoom 9050 multi effect, Boss RPQ-10 parametric eq, 3x Doepfer MCV-4, Roland JUNO-106, MKS-70 + PG-800, MKS-30 + PG-200, MC-202, SH-32, Oberheim Matrix-6R, Sequential PRO-ONE, Six-Trak, Moog Rogue, Korg Poly-800, DW-8000, Microkorg, Crumar Bit 99, Oberheim DMX, Simmons Clap Trap, Roland TR-808, Musitec rhythm box, Akai S-3000XL , 2 x vette!! Didgeridoo’s King Alt saxofoon, Beuscher tenor saxofoon, C-melody, Clarinet, 2x Technics SL-1210MK2, Dateq xtc, a lot off old Casio keyboards and old computers:MT-70, PT-30, Sinclair,Com64,Arcorn,MSX,Toshiba,Texas, etc. etc.

Het is natuurlijk niet zo dat hij slecht klinkt, maar echt indrukwekkend is het nu ook weer niet. Het is gewoon een leuke bak, niet meer niet minder. Die dingen zijn niet voor niks zo goedkoop in de VS. Ze zijn hier duur omdat je ze niet zoveel ziet, maar de prijs is mijn mijn ogen niet rechtvaardig. Voor minder geld koop je betere bakken. Feit blijft wel dat hij er geweldig uitziet met al dat hout. Het toetsenbord is overigens het meest gammele wat ik ooit gezien heb. Dat is echt waardeloos voor zo'n synth.

gammele wat ik ooit gezien heb. Dat is echt waardeloos voor zo'n synth.

Dus anders dan de pro-one die is aardig stabiel.

Last edited by a moderator:
P5 versus Pro-One

P5 versus Pro-One

Ik heb niet de ervaring als eigenaar.. maar ik heb wel een aantal keren met een Prophet-5 mogen spelen.. en ben een hele tijd eigenaar geweest van een Pro-One.

Als de prophet-5 een 5-stemmige pro-one was... dan zou het écht een killer-machine zijn. De mogelijkheden van de '5' zijn echter veel minder dan die van de pro-one.. die vooral in de modulatie-mogelijkheden uitblinkt.

Niettemin ben ik groot fan van de Sequential sound.. en ik zal zeker ooit een Prophet 5 in mijn arsenaal hebben. Ik weet dat het risico van een teleurstelling (a la omiel) er inzit.. maar ik wil dat wél graag aan den lijve ondervinden.

Van dat toetsenbord ben ik zeker met omiel eens. Over de sound ben ik dik tevreden. Heb vanavond een geluid gemaakt alsof je een lap spek in de braadpan laat glijden :D en mooie strings toch ook wel.

Maar imho is het qua mogelijkheden niet zo gek veel meer als een prophet600 terwijl er wel een flink prijsverschil tussen beide zit...en dat vind ik jammer. maar wat is-ie mooi idd 8o)

Origineel geplaatst door Sander02
Van dat toetsenbord ben ik zeker met omiel eens. Over de sound ben ik dik tevreden. Heb vanavond een geluid gemaakt alsof je een lap spek in de braadpan laat glijden :D en mooie strings toch ook wel.

kan je die posten ? vooral die speklap lijkt me VET :D

Een van de mooiste synthesizers ooit gemaakt. Toestenbord is in ieder geval beter dan van de Korg MS 20.

Uit de prophet haal je echt klanken die je uit een andere synth never nooit zou kunnen halen. Een van de snelste attacks van synths van dezelfde leeftijd. Daarom zeer mooi voor harp geluiden (enya klanken), staccato en Drumklanken.
Brass geluiden 1 van de mooiste (hier haal je realistische trompetten, accordeon, trombone etc etc. uit)
Prophet V schijnt ooit ontwikkeld te zijn voor kleine kerkjes in Amerika die zich geen groot kerkorgel konden veroorloven. Hij is daarom ook zeer mooi voor Orgel geluiden

Strings iets minder. Voor strings kun je beter een Prophet 600 nemen.

reden dat ik hem weg heb gedaan. Op een gegeven moment is zo'n oude synth op en blijf je hem repareren. Ik heb er een zeer goede prijs voor gekregen, maar hij zag er dan ook picobello uit.

Groet Erik

Om even op de plek van plaatsing op het forum te reageren:....erg bijzonder is het niet dat je hem op een site als marktplaats e.d. tegenkomt. Ik heb em in de laatste 2 weken zo'n 6 keer gespot op diverse 2ehands sites. (B/NL/D) Is natuurlijk wat minder vaak dan nieuwere synths, maar de prijs is ook wel wat je meestal ziet.....zo tussen de 1250 en 1550 euro. Veel poen trouwens voor zo'n ouwe bak! (Ook als is het een vette machine)

groetjezzz

Back