Help! Er wordt mij een Samick mini-vleugel in handen gedrukt

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Mark-T

Budget lid
We hadden in de band al een lege behuizing van een vleugel. Daar kon ik mijn keyboards in en bovenop zetten. Alleen is het een volledige vleugel van vier meter lang. Dat neemt behoorlijk veel plaats in op het podium en in de vrachtwagen.
Nou heeft de bandleider besloten een witte digitale Samick-piano in baby-vleugelkast te kopen. Heel mooi. Maar daar past mijn S30 niet in.
Ik verwacht dat de pianoklanken van de Yamaha S30 beter zijn dan die van de Samick. En zo niet: dan wil ik de klanken van de Samick nóg niet gebruiken: anders moet je weer omschakelen als er ergens geen ruimte voor de vleugel is.
Hoe nu de boel te gebruiken en aan te sluiten? Ik heb een goedkope Midi-merger uit Amerika gekocht die eruit ziet als een Y-kabel. De Samick gaat dan de S30 aansturen, in combinatie met de Roland JX-1 bovenop de Samick. De Thru gaat dan naar de Korg Micro-X. Het remote-keyboard kan op de Midi-in van de JX-1 en dan moet ik bij gebruik ervan alleen de midi-out van de JX ompluggen naar de Thru.
Word ik beter van de aanwezigheid van de Samick? Misschien wel. Dan heb ik in ieder geval wél 88 pianotoetsen onder handen.

Een witte digitale babyvleugel? Zit je in een Village People coverband? :D

ik zou een andere bandleider kiezen, wat is dat voor vogel? Je laat je toch als toetsenist niet vertellen hoe jou rig er uit ziet? Dumpen die gast.

Ik heb geen idee hoe de aanslag is van die samick. Dat zou wel eens bepalender kunnen zijn dan de soundjes die erin zitten. Je kunt er immers altijd nog een externe module (of inderdaad je S30) op aansluiten maar als de aanslag zelf ruk is vergeleken met je S30 schiet t ook niet op natuurlijk. zelfs al heb je dan 88 toetsen.

een "bandleider" ??? zijn die er???
nou dat is voor mij al meer dan genoeg reden niet in een band te gaan

ik geloof er geen moer van, dit kan gewoon allemaal niet waar zijn :D.

foto's of it didn't happen !

en on topic, serieus zeggen dat een s30 van 200 euro zoveel beter klinkt dan een samick baby vleugel klinkt als tunnelvisie. Probeer het eerst gewoon eens uit, bovendien heb je geen keus anders wordt je bandleider boos :D

In België noemen wij een bandleider gewoon een baan of een weg. We hebben ze in asfalt, kasseien, beton of klinkers.

88 gewogen toetsen lijken me sowieso een vooruitgang tov het S30 klavier. De pianklank van beiden zal een kwestie van smaak zijn. En dat gaat je uiteindelijke setup bepalen.

Geloof er eerlijk gezecht niet zoveel van, zeker niet dat ze zonder overleg je iets in de maag splitsen, en bepalen waar je op moet spelen. Zo niet dumpen die band.

Verder denk ik niet dat de piano klanken van de s30 beter zijn....

Waarom zou je een bandleider dumpen die van alles koopt, van vrachtwagen, mobiele kleedkamer tot babyvleugel? In een gespreider bedje kun je niet komen. :)
Als ik niet op de Samick zou willen spelen, dan zet hij dat ding maar lekker in zijn woonkamer.

ik zou een andere bandleider kiezen, wat is dat voor vogel? Je laat je toch als toetsenist niet vertellen hoe jou rig er uit ziet? Dumpen die gast.

mee eens wie is hier de pianist .. zalkje effe wat .. toetsuh omjuh oruh knalluh;-]
hup zelf kiezuh
:P

Ik zou zeggen, mieter die Samick er ook uit en koop een Yamaha CP70B of een CP80 :-P

Waarom zou een mooie stereo piano-sample uit een Yamaha S30 niet beter kunnen klinken dan een doffe mono-sample uit een Samick?

Oordeel zelf:

https://www.youtube.com/watch?v=MsBpc3XKMQw

https://www.youtube.com/watch?v=n9g1yVVcbDA

Maar ik denk dat ik wel blij ben met de Samick als midi-controller. Ik heb er al eens eerder aan gedacht om een masterkeyboard te kopen met goede toetsen. Dat hoeft nu dus niet meer.
Overigens had ik zwart mooier gevonden dan wit. Zwart kun je mooi fout aankleden met een tijgervel en kandelaars met nepvuur.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back