TX81Z Maxforlive editor -testers gezocht-

jeroenliebregts

Stamgast
Hey allen

Ik heb een tijdje terug een editor gemaakt voor M4L, eentje die via een omweggetje ook sysex feedback geeft, wat in ableton normaal gesproken niet kan. Dat wil dus zeggen dat alle knopjes naar de goeie plek springen als je een preset kiest :)

Ik gebruik hem zelf al een tijdje en het is echt een verademing vergeleken met andere editors die ik heb geprobeerd..

Nu wil ik m graag sharen maar ik zou graag hebben dat een paar mensen hem even testen voordat ik hem definitief het internet op kwak.

Om de sysex af te handelen gebruik ik een max external en ik meen dat je max zelf moet bezitten om daarmee te kunnen werken in M4L, maar zeker weten doe ik dat niet. Dus mensen die alleen M4L bezitten kunnen ook nog ff kijken of ie het doet..
..of misschien weet iemand hier meer van?

drop maar een PM met je email adres als je het wilt doen...

zodra ik even tijd heb maak ik hem compleet en zal ik hem beschikbaar maken! Jij hebt wel max op je computer staan toch Fourier? Volgens mij is dat wel nodig..

Hoi Jeroen,

Tuurlijk heb ik Max :D Is mijn main program zo'n beetje. Maar om je M4L device te draaien hoef je alleen Max for Live te hebben. Let wel op dat je NIET de nieuwste versie van Max draait aangezien die nog niet compatible is met Max for Live. Volgens mij staat het wel ergens beschreven welke je moet hebben.

Als ik hem stand-alone maak doe ik dat in Max. Zoals gezegd....zal hem niet verspreiden.

ik heb begrepen dat je wel max geinstalleerd moet hebben om de external te gebruiken die zorgt dat er sysex buiten Live om gebruikt kan worden..

Klopt maar volgens mij als je de device freezed dan hoeft dat niet meer. Tenzij je hem wilt editen! Zo kun je ook devices die op een PC gemaakt zijn en een external die alleen op PC verkrijgbaar was toch op een Mac draaien en andersom.

Als je hem stand-alone maakt worden alle externals, inclusief de 3rd party versies, mee ingepakt en gecompiled tot een los programma wat je zonder Max kunt draaien.

wat je zegt klopt maar om de een of andere manier staat me bij dat het voor deze objecten lh_midiin en lh_midiout anders is.. maar kan nu niet meer vinden waar ik dat gelezen heb! je zal wel gelijk hebben. Ik moet alleen nog ff een input toevoegen voor midikanaal..

Back