Allen & Heath Xone DB2, werkt niet met last-gen Mac's

154

Lid van de week
Het was een onaangename verrassing, DB2 gekocht, dacht flink research te hebben gedaan, maar helaas... De Xone DB2 werkt dus niet op nieuwe Mac's met usb 3.0 poorten(2012), elke minuut een dikke audio-dropout. M'n Babyface werkt wel zonder enig probleem dus het kan prima, en je komt er pas achter dat het reeds bekend is als je de drivers voor de Xone gaat installeren en de bijgevoegde pdf opent.

Hopelijk is mijn waarschuwing op tijd voor anderen die een DB2 overwegen, wacht maar even, m'n issue bij support van A&H staat plots zonder bericht op hold en qua oplossing is het maar gissen naar wanneer...

Het zou toch fijn zijn als fabrikanten wat opener zouden zijn over dit soort issues, maar hopelijk helpt dit berichtje weer een ander.

Is er ook geen USB 2.0 poort op de Mac ???
USB 3.0 is zeker niet 100% compatible met USB 2.0... Doe maar is een google search...
't Beste is mss proberen om er een usb 2.0 poort op aan te sluiten, via express slot of zo...

Enkel thunderbolt en usb 3.0 helaas...

Als je aangeeft dat een product OSX ondersteund zou je eigenlijk het wel willen weten als de nieuwe serie(inmiddels al bijna een jaar oud) gewoon helemaal niet ondersteund wordt. Maar ach, zo werkt het helaas niet. Althans niet bij de grote jongens. RME was bijvoorbeeld een stuk opener hierover toen Apple naar de Agere firewirechip was overgestapt wat ook niet werkte.

Toch wel wat spijt hier dat ik niet gewoon bij een degelijke producent als RME ben gebleven. Maar goed, laten we hopen op een snelle driver-update...

tja, de OSX versie zelf is ook nog een apart verhaal, van wat werkt en wat niet,

Maar 't zit 'm in de usb 3.0 specs zelf,dat daar problemen met zijn, met usb 2.0 compatibiliteit.
Zeker voor audio,,, vandaar ook dat er zo goed als geen usb 3.0 audio cards uitkomen,

alé, heb ik zelf ook maar zitten lezen, en ondervinden met een USB 3.0 express card op de macbook pro

en tja, is er geen thunderbolt naar usb 2.0 adapter ??
of mss is er een patch die van de usb 3.0 poort een usb 2.0 poort maakt ...??

Dat was het mooie van RME, die kwamen gelijk met een workaround en gaven het ook direct met dikke letters aan. A&H houdt het stil en gooit support-requests gewoon zonder melding op hold, en succes...

Thunderbolt naar 2.0, of anders USB 3.0 naar 2.0, via een USB-hub oid? Misschien gewoon maar weer retour Thomann met de Xone en weer met m'n Babyface aan de slag. Stabiel als een huis dat ding...

of anders USB 3.0 naar 2.0, via een USB-hub oid?
hmmm, denk ik ni, daar komen buffer fouten van, of toch bij mij hier, met XP SP3,, die eigenlk ni voor USB 3.0 geschikt is..
Thunderbolt naar 2.0,
aan nee, da's eerder een thunderbolt naar firewire cable,, dat er voor bestaat

Oh en ik besef me net dat ik dacht dat m'n Ilok2 kapot was. En dan valt ook daar het kwartje. Moet hem twintig keer inprikken om hem werkend te krijgen ook al wordt hij mooi blauw etc. En ben dus niet de enige. Al lijkt het daar minder consequent, bij de een werkt het, de ander niet. Nou was ik al dol op een dongle, dus het helpt niet qua vertrouwen op dat rommeldingetje...

En toen kwam ik er achter dat Ilok dat net heeft gefixed met de Ilok-license manager, Ilok word direct op alle poorten herkend!

Ik overweeg er ook een te kopen , Thanks voor de tip. Buiten dit probleem hoe bevalt de mixer. (Meeste tijd draai ik nog met vinyl, dus ik heb wellicht de tijd om dit issue uit te zitten)

Mixer zelf is prima, maar OSX wordt niet ondersteund. Dan is de 92 misschien toch een beter plan.

nope, geen tap-knop

Baal flink van de driver-problemen, had de Xone gekocht om mee te touren als laptop-dj *kuch* maar dat wordt dus niks... sta zondag wschijnlijk gewoon weer met m'n babyface en gare controller in de Berghain-tuin :(

Aah dat is toch wel nodig als je extern werkt. Spijtig genoeg is het enkel pioneer die dat lijkt te snappen. Maar daar trekt de eq weer op niets.. En dan mag je toch naast Dettmann staan? Mij zou je niet horen klagen :P

Back