Gezocht: Mirage diskettes

Status
Please reply by conversation.

mdv

Just Intonation
Zoek diskettes met samples (en eventueel soundprocess disks) voor mijn Ensoniq Mirage.
Mocht iemand er nog een aantal hebben liggen die niet meer worden gebruikt dan wil ik ze graag overnemen voor een redelijke prijs. :)

Zelf formateren met de format disk die je via de computer schrijft?
Omniflop gebruiken om de images op de flop te zetten en de rest volgt vanzelf.

Floppy images

Die editor kan je beter niet downloaden op dit moment. Ik ben as we speak nog bezig met een gedeeltelijke rewrite van dat programma.

Eventueel kan ik die images voor je schrijven, ik heb 2 mirages staan waarvan 1 met de sd card floppy emulator.

Zelf formateren met de format disk die je via de computer schrijft?
Omniflop gebruiken om de images op de flop te zetten en de rest volgt vanzelf.

Floppy images

Die editor kan je beter niet downloaden op dit moment. Ik ben as we speak nog bezig met een gedeeltelijke rewrite van dat programma.

Eventueel kan ik die images voor je schrijven, ik heb 2 mirages staan waarvan 1 met de sd card floppy emulator.

Geweldig! Thanks!! :D

Heb al de disk om mee te formatten en een boel geschikte diskettes, moet alleen nog een floppydrive voor laptop halen en dan ga ik branden :)
Nogmaals bedankt!

Uh...nee.

Mirage floppen schrijven gaat NIET met een usb floppy drive. Omniflop programmeert de floppy controller op een andere manier om andere formaten te kunnen schrijven.
Bij een USB floppy drive is dat niet mogelijk omdat deze voor de computer geen echte floppy drives zijn.

Heb al de disk om mee te formatten en een boel geschikte diskettes!

heu jongens,

'een heleboel geschikte diskettes' ; mag ik HD floppen (1.2MB) daar ook toe rekenen?

hou je ons op hoogte Mr. Wizard wanneer je proggie 'testable' en/of werkende is aub?

ik heb wel nog een laptopje met XP erop en een diskette station ; indien je dit even wil lenen - vraag maar

groeten,

joris

'een heleboel geschikte diskettes' ; mag ik HD floppen (1.2MB) daar ook toe rekenen?

Nee. De Mirage gebruikt Single Sided Double Density diskettes (360kB). Double sided (720kB) werkt ook, daarvan wordt dan uiteraard maar de helft gebruikt.

HD zal soms ook lijken te werken, maar omdat die een andere magnetisering nodig hebben zijn die (zeker op de lange termijn) niet betrouwbaar in een Mirage. Dan werk je er lekker mee en een jaar later blijken ze zomaar allemaal onleesbaar.

Tip voor oude samplers: zoek mensen die hun collectie Amiga diskettes de deur uit doen. Ik heb ooit iets van 400 Fred Fishs disks (kent U ze nog?) gratis opgehaald. Allemaal SSDD of DSDD. Met name die distributie-disks zijn vaak weinig gebruikt.

Ik heb na een kleine modificatie met succes een HD drive in een mirage ingebouwd. In eerste instantie begreep ik niet waarom de ene disk wel werkte en de andere niet. Totdat ik merkte dat de niet werkende diskettes dus HD diskettes waren. En in een HD drive zit dus een sensor die detecteerd of er een HD diskette in zit. De sensors dus overbrugd/printbaan doorgesneden en daarna begrijp de drive alle diskettes.

Over de editor: het ontvangen van samples lijkt nu redelijk stabiel te werken. Verzenden van samples....uhm..voor zover ik getest heb ook.
Het zetten van de looppunten en overige sample parameters -> terug naar de tekentafel.

Ps: Ik heb die mirage dus al ruim 20 jaar in mijn bezit. Moet een verdomd goeie reden zijn om ze weg te doen.

Gebruik ik ook al langere tijd zonder problemen hoor.
Het probleem is meer als je mirage diskettes schrijft met een HD drive, die koppen zijn geloof ik wat smaller ofzo..

Het probleem is meer als je mirage diskettes schrijft met een HD drive, die koppen zijn geloof ik wat smaller ofzo..

kan, maar zouden DD diskettes die met een HD (capable) diskstation geschreven worden, dan ook geen problemen veroorzaken?

er moet gewoon meer info op dezelfde grootte, dus wordt alles wat dichter tegen mekaar geschreven, hence de smallere koppen (en dus de snellere slijtage - best even een 'nieuw' station gebruiken + natuurlijk nieuwe disks - die tip van DRIVER / fabrieksdisks is daarom zo slecht nog niet...)

in ons geval gaat het oa over 100MB (hologram collection) schrijven naar 720K (HD) diskettes ; indien er later problemen ontstaan, doen we dat toch gewoon opnieuw?

maar het zou idd jammer zijn indien we dat met onze eigen samples moeten doen...

jay

Als je een DD diskette in een HD drive gebruikt komt die sensor weer om de hoek kijken die ik ge-bypassed heb. Die ziet geen HD flop dus gaat op DD schrijven.

Status
Please reply by conversation.
Back