Alsnog even voorstellen dan maar...

vanZr

Stamgast
Ben al een tijdje aangemeld, anyway, ben van plan dit forum nu wat vaker aan te gaan doen aangezien ik nu toch echt wil en ga beginnen met hardware (zometeen misschien Roland r8 ophalen :D).

Dus bij deze stel ik me ff voor:

Ik ben vanZr (juist, spreek dat maar eens uit!), in het dagelijks leven ook nog wel eens Veen, Vaan, Ernovac of gewoon Erwin genoemd. Ik ben sinds 7 Juli j.l. 19 jaren oud. Hoewel het over het algemeen toch techno is wat ik luister (en dan niet DJ Rush of zo [hoewel dat er op feestjes dan nog wel in wil gaan].....ik zeg: Jeff Mills! :halleluja) luister ik ook graag naar....nou ja, hier zou ik dus allemaal hokjes kunnen gaan opoemen, maar ik ben een beetje anti-hokjes. Komt erop neer dat ik van alles en nog wat luister en waardeer, zolang het maar geen goedkope, simpele, easy-money-rommel is. Hardstyle bijvoorbeeld, om maar wat te noemen waarvan ik dus totaal NIET houdt.

Verder valt er eigenlijk weinig te vertellen.

:)

welkom technoliefhebber!

veel fun met de roland,
en veel fun op dit forum natuurlijk

gegroet

cloudy

Welkom

Welkom

Welkom vanZr..

Ik ben benieuwd wat je achtergrond qua muziek is.. ben je bezig of bezig geweest met software, sequencers.. dingen als fruityloops.. reason ? Of speel je misschien een 'echt' instrument..

Altijd interessant om te zien waar 'nieuwe leden' vandaankomen.. en wat ze hier hopen/verwachten te vinden..

Re: Welkom

Re: Welkom

Origineel geplaatst door CraZ
Welkom vanZr..

Ik ben benieuwd wat je achtergrond qua muziek is.. ben je bezig of bezig geweest met software, sequencers.. dingen als fruityloops.. reason ? Of speel je misschien een 'echt' instrument..

Altijd interessant om te zien waar 'nieuwe leden' vandaankomen.. en wat ze hier hopen/verwachten te vinden..

Uhm achtergrond? Nou, 't begon op de bassischool met een (inmiddels overleden =( =() klasgenootje van mij. We waren als kleine kotertjes allebei al zwaar verslaafd aan housemuziek (oudere neef die naar parkzicht ging, etc. etc....). Altijd techno-trance tapes enzo, en dan afspelen via je in je tekendoos ingebouwde walkman...:D

Op een gegeven moment zaten we allebei op keyboardles, wat we 3/4 jaar lang heb gedaan, en toen mee zijn gestopt omdat ik puber begon te worden , en mijn vrije tijd aan andere dingen wou besteden. :engel:

Anyway, in de tussentijd is het programma Fasttracker 2 toen voor ons aan het lichtgekomen (wie kent het niet :D) en daar was ik helemaal verslaafd aan (altijd bij die vriend van me thuis, want mijn ouderwetse ouders [valt ook wel weer mee, maar toch :P] hadden toendertijd nog geen computer). Toen was het natuurlijk altijd hardcore maken, en als je die files nu terug hoort....whaha, nou dat wil je dus niet :D Later had ik van mijn krantenwijk een echte 486 PC gekocht, en kon ik ook zelf gaan trackeren.

Weer een tijd later begon die vriend van mij hardware te kopen (hij was 2 jaar ouder dan mij, en verdiende toen al best wat knaken, plus zijn ouders waren wel ff bereid om een JP-8000 voor te schieten...) en had toen een MC-303 en dus een JP-8000 later ook nog, en nog een Roland sampler. Hij liep toen dus inmiddels een heel stuk voor op mij, en maakte best wat leuke dingen destijd. Later is hij overleden in een auto-ongeluk toen hij op vakantie was in Suriname, dat is inmiddels alweer 4 jaar geleden... =(

Ik vond muziek maken nog steeds leuk om te doen en was inmiddels overgestapt op MadTracker, die wat meer functies had. Daarna ben ik Buzz gaan gebruiken, en vanaf dat moment is het allemaal een stuk serieuzer geworden. In de tussentijd al vaak gedacht om over te gaan op hardware, maar nooit van gekomen, vooral omdat ik gewoon niet kon sparen en al mijn geld in de weekenden opging. Nu kan ik het enigsinds betalen, ben wat ouder geworden en meer gaan verdienen en ga nu mijn geld toch maar eens nuttig besteden. Heb laatst dus al een set monitoren (de tannoy reveal's) + versterker gekocht bij feedback, als begin. Nu de rest nog!

(r8 heb ik trouwens niet vandaag opgehaald helaas, hoop dat wel zo snel mogelijk te doen!)

welkom.gif

Moet toch ff kwijt dat ik net dus een in goede staat verkerende Roland r8 (geen mk2 helaas) heb gekocht voor het wel hele goeie bedrag van 110€...:D Meestal wordt 'ie vanaf ongeveer 200€ aangeboden op marktplaats etc. dus geloof dat mijn eerste goeie deal een feit is!

Back