Yamaha CS-50

Wordt meestal aangekocht om de onderdelen te gebruiken voor defecte CS-80's.
Dus denk de prijs zal niet al te hoog zal gaan worden.
Weinig mensen hebben een CS-50 op hun verlanglijst staan, mocht het geld voor een CS-80 ontbreken dan is het enige alternatief de CS-60.

Wordt meestal aangekocht om de onderdelen te gebruiken voor defecte CS-80's.
Dus denk de prijs zal niet al te hoog zal gaan worden.
Weinig mensen hebben een CS-50 op hun verlanglijst staan, mocht het geld voor een CS-80 ontbreken dan is het enige alternatief de CS-60.

Wereld kampioen uit de lucht grijpen weer in de bocht..

CS-50 is een prima instrument en die worden echt niet meer gekocht voor onderdelen. Maar je raakt in ieder geval 1 gevoelig onderwerp...de onderdelen..sommige chips in de CS50-60-80 zijn gewoon op..echt heel erg lastig te krijgen.

Een CS-50 weegt 36 kilo, een -60 weegt 46 kilo en een -80 100 kilo volgens de handleiding, elders zie je 91 kilo. Da's wel met het onderstel erbij. Die onderstellen moeten wel heel wat wegen want ik kan mijn -60 aardig tillen terwijl ik nou niet bepaald een krachtpatser ben.

Een CS-50 weegt 36 kilo, een -60 weegt 46 kilo en een -80 100 kilo volgens de handleiding, elders zie je 91 kilo. Da's wel met het onderstel erbij. Die onderstellen moeten wel heel wat wegen want ik kan mijn -60 aardig tillen terwijl ik nou niet bepaald een krachtpatser ben.

Ik krijg pijn aan mijn rug als ik er aan denk...

Wat mensen ook denken te weten of vinden..ik vind de 50 een prima klinkend instrument!

CS-50 is een prima instrument en die worden echt niet meer gekocht voor onderdelen. Maar je raakt in ieder geval 1 gevoelig onderwerp...de onderdelen..sommige chips in de CS50-60-80 zijn gewoon op..echt heel erg lastig te krijgen.

Ralph, heb je wat ic nummers voor me ? weet je welke ic's ? dan kan ik even de datasheets opzoeken en lezen. Thanks :biertje:

ik zoek momenteel geen chips want ik heb mijn laatste CS-50 verkocht en ben niet van plan om nog CS 50/60/80 serie aan te schaffen. Maar mocht ik zoeken dan contacteer ik je.

lacking the warm filters of the CS-60/80 (at just 12dB/oct) the CS-50's sound can be thin

Kletskoek, dus. Welk boekje komt dit nou weer uit?
FWIW, voiceboards (incl. filters dus) van de CS50 (4x) zijn identiek aan die van CS60 (8x) en CS80 (16x).

Kletskoek, dus. Welk boekje komt dit nou weer uit?
FWIW, voiceboards (incl. filters dus) van de CS50 (4x) zijn identiek aan die van CS60 (8x) en CS80 (16x).

Idd quote even de vintagesynth.com met internet waarheden, info en mening uit 1995...
CS-50 klinkt geweldig en het woord "dun" past daar totaal niet bij. Sterker, er zijn maar weinig synths die na wat knoppen draaien zo mooi dun klinken ALS JE DAT WILT..

CS50; Prachtbak als je het mij vraagt.
Het enige wat ik jammer vind is dat hij maar vier stemmen heeft.
Om die reden zou ik best liever een CS60 willen.
Maar over de klank heb ik helemaal niks te klagen.

Prachtbakken, zowel qua uiterlijk, interface en geluid.

Dichter bij de Vangelis sound ga je niet komen met een CS50/60/80! Maar goed ik ben dan ook een verstokt Vangelis addict :D

Prachtbakken, zowel qua uiterlijk, interface en geluid.

Dichter bij de Vangelis sound ga je niet komen met een CS50/60/80! Maar goed ik ben dan ook een verstokt Vangelis addict :D

Los van de Vangelis sound, gewoon een mooie sound.

Ik had de mijne laatst bijna verkocht. Toch maar niet want bij het testen werd ik weer verliefd. Die pitch ribbon! Die filters! Die ringmodulator. Die resonance en brilliance hendels! Die aftertouch!

Is idd in een geweldige synth. Klinken allemaal fantastisch, cs50 is alleen wat beperkt door maar 4 stemmen, maar klinkt verder echt goed.

Overigens kom je met een CS15 ook een heel end als je de multimode filters achterelkaar zet en aan 1 voice genoeg hebt.

Ja Vinnieq, daar ben ik het wel mee eens.
Ik heb een CS30, dat is praktisch dezelfde synth als de CS15 met wat extra's en die vind ik af en toe ook klinken als een CS.
Helaas zijn dingen als aftertouch, polyfonie etc wel een enorme meerwaarde van de CS.
De klank haal je zo nu en dan wel uit een CS30 maar de interface...oe...die is tot nu toe niet ge-evenaard door een surrogaat vind ik.

Back