SIDsynth

cloudman

ex nihilo creatum ens
Hoi allemaal

er zijn zeer veel sidspeeltjes te vinden ondertussen, maar toch...
misschien hebben jullie deze nog niet gezien.
wie weet is een toekomstige versie een goeie vervanger voor de
sidstation van elektron?
ik vond het in ieder geval een geweldig bakje en ben aan het sparen
voor de toekomstige polyfone versie!!! :D

sidsyn1.jpg

voor de site:

http://www.sidsyn.com/

Het doet mij eigenlijk een beetje denken aan de TB ergens dit ding...
hoewel er niet zo'n sequencertje inzit als bij de TB, maar dat komt misschien nog?

anyway, ik wou dit delen

greetz

cloudy

Weinig bekend

Weinig bekend

Er is verdomd weinig bekend over dit bakje.. geen details over de implementatie van de SID.. aansturing etc. Hij zegt dat ie een andere benadering kiest dan Elektron.. maar welke dat dan precies is .. dat blijft een raadsel.

Gezien het feit dat we de plaatjes van dit prototype 2 jaar geleden ook al op 't forum terugzagen vrees ik voor de status van dit project.

Maar goed... ik hoop dat het tegendeel bewezend wordt. Ik blijf de SID een van de mooiste sound-chips allertijden vinden.. en wacht in spanning af of er een keer een volledige C64 style implementatie geconcipeerd wordt.

oei...
twee jaar terug ook al verschenen hier?

:o:

sorry... khad beter moeten zoeken... :stupid :stupid

alleen sprak dit bakje me wel heel erg aan

Re: Weinig bekend

Re: Weinig bekend

Origineel geplaatst door CraZ
Er is verdomd weinig bekend over dit bakje.. geen details over de implementatie van de SID.. aansturing etc. Hij zegt dat ie een andere benadering kiest dan Elektron.. maar welke dat dan precies is .. dat blijft een raadsel.

Gezien het feit dat we de plaatjes van dit prototype 2 jaar geleden ook al op 't forum terugzagen vrees ik voor de status van dit project.

Maar goed... ik hoop dat het tegendeel bewezend wordt. Ik blijf de SID een van de mooiste sound-chips allertijden vinden.. en wacht in spanning af of er een keer een volledige C64 style implementatie geconcipeerd wordt.

En wat bedoel je daar precies mee? dat ie naar 3 channels luistert? dat zou wel kewl zijn want dan kun je echte 3-channel tunes maken...groovy. of had je iets anders in gedachten?

Back