Friday Night

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze 😳
Onlangs een Casio HT6000 aangeschaft hier op het forum en ik vond dat ik er maar eens een muziekje mee moest maken ;).
Enkel de Casio, een delay en wat hall effect eronder geschoven.
Voor de gein wat beeldjes van de NASA Hubble Telescoop erbovenop.
Jammer dat Youtube de kwaliteit zo naar beneden haalt :frons:.

Cheers,
Exo. :mega:

Geinig gedaan en knap dat je met een beperkt aantal akkoorden en dito arrangement de boel toch interessant weet te houden. Vraagje: Het is net of de bass arp te laat is. Is dat een bewuste keuze?

Thanks doc!
De diepste bassline is het tempo van de 6000.
De (bass) pulse die je om de 4 maten hoort is door de delay gegaan die niet gesync staat met de clock.
Vandaar kan je soms het idee hebben dat dit niet altijd exact loopt, zeker op het einde bij de fade outs van de verschillende instrumenten waar de delay feedback bijna op maximum wordt opengedraaid.
Dit nummer is ook niet gesequenced maar spoor per spoor live ingespeeld.

Cheers,
Exo.:mega:

Ik vind het ook erg leuk, maar inderdaad de arp van de bas lijkt net iets te laat... Voor de rest :)

Spacy!

Het is knapper om 't in te spelen, dan te sequencen! :o:

Verder heb ik geen kritische bui vandaag... :-)

Coole Track :-)

Dank heren Pablo, Scep en Grooveron!
@ Scepticist: Nergens voor nodig om in een kritische bui te zijn ;) .
@ Hilltree: Inderdaad, Casio's hebben zo hun eigen klankkleur maar goed met elkaar gecombineerd klinken ze vrij "synth"-achtig
Het zijn de DCO's die me over de spreekwoordelijke streep getrokken hebben 8~ .
In feite is de HT-6000 de eerste echte Casio synth die ik nu pas kocht (het VL-1 tje niet meegerekend, stond nogal sceptisch tegenover Casio) en ben in feite aardig verrast omtrent de mogelijkheden.

Reacties nog steeds welkom!

Cheers,
Exo. :mega:

Back