Chinetti
Fortune favors the bold
Ik verkoop mijn Revox PR99 mkIII. Vind het een beetje jammer want ik vind het een serieus mooie recorder, maar ik heb al zo veel recorders, dus deze is simpelweg overbodig en dat is zonde van een verder fijne machine.
PR99 mkIII dus, laatste en m.i. mooiste uit de legendarische Revox B77 serie. De B77 was zo populair als werkpaard bij omroepen en studio's, dat Revox met een gebalanceerde studio versie kwam, de PR99. De MK I had geen digitale teller, de MKII wel. MKIII is niet heel verschillend van de mkII, alleen het uiterlijk sloot beter aan bij de Studer lijn van dat moment, samen met de Revox C270 paste de mkIII uiterlijk prima naast de Studer A807 en 810.
Deze PR99 is een MKIII uit 1989, met wat studio / broadcast functionaliteit zoals tape dump, zero-return, auto-repeat, en gebalanceerde aansluitingen. En de digitale teller telt in minuten en seconden ipv , ook handig.
Er zijn verschillende versies van deze recorder gemaakt. Deze is stereo en heeft input control en is dus ook prima te gebruiken in een hifi set-up. De recorder is HS (high speed) en kan dus opnemen op 19cm (7.5") en 38cm (15") per seconde.
Er is onlangs een nieuwe aandrukrol opgezet.
De recorder is behoorlijk compleet, met de volgende extra's:
Vraagprijs is €750,00
PR99 mkIII dus, laatste en m.i. mooiste uit de legendarische Revox B77 serie. De B77 was zo populair als werkpaard bij omroepen en studio's, dat Revox met een gebalanceerde studio versie kwam, de PR99. De MK I had geen digitale teller, de MKII wel. MKIII is niet heel verschillend van de mkII, alleen het uiterlijk sloot beter aan bij de Studer lijn van dat moment, samen met de Revox C270 paste de mkIII uiterlijk prima naast de Studer A807 en 810.
Deze PR99 is een MKIII uit 1989, met wat studio / broadcast functionaliteit zoals tape dump, zero-return, auto-repeat, en gebalanceerde aansluitingen. En de digitale teller telt in minuten en seconden ipv , ook handig.
Er zijn verschillende versies van deze recorder gemaakt. Deze is stereo en heeft input control en is dus ook prima te gebruiken in een hifi set-up. De recorder is HS (high speed) en kan dus opnemen op 19cm (7.5") en 38cm (15") per seconde.
Er is onlangs een nieuwe aandrukrol opgezet.
De recorder is behoorlijk compleet, met de volgende extra's:
- Tape Drive Control (afstandsbediening)
- Speed Contol (uitgebreidere pitch control, in te stellen in semitonen: Course: 7 musical half tones, Fine: 1 musical half tone).
- Reserve koppenbrug (dus extra wis-, opname en weergave kop)
- Revox 'pancakes'
- reserve onderdelen, zoals 2 tridents en spoelplaten (afkomstig van B77, dus niet geschikt voor pancakes), reserve lampjes, lagers en rembanden.
- Als je wil kan ik er ook wel 1 of 2 nieuwe tapejes bij doen, om je op gang te helpen
Vraagprijs is €750,00