belangrijk

trash

Ouwe rot
toch even vermelden voor de windows gebruikers onder ons:

Microsoft heeft twee gaten in het Windows-component DirectX gedicht. Via een kwaadaardig midi-bestand kan iemand de macht over een pc krijgen.
DirectX vertoont gebreken bij het controleren van midi-bestanden (musical instrument digital interface). Door een speciaal midi-bestand in een html-pagina of een e-mailtje op te nemen, kan een hacker de macht over een computer overnemen.

DirectX wordt in bijna alle Windows-versies voor multimediafuncties gebruikt. Het softwarebedrijf raadt mensen met Windows 98, Me, 2000 en XP aan om de beschikbare patch te downloaden. NT 4.0-gebruikers zijn alleen kwetsbaar als zij gebruikmaken van Windows Media Player 6.4 of Internet Explorer 6.0 met Service Pack 1.

Volgens Microsoft zijn alle gangbare DirectX-versie lek, van 5.2 tot de huidige versie 9.0. In de nieuwe versie 9.0b is het lek wel gedicht.

Naast het DirectX-lek, heeft Microsoft nog twee patches uitgebracht. De ene dicht een lek in diverse SQL server-producten. De andere softwarepleister is bestemd voor Windows Nt 4.0 Server.

klik voor patch

bron:webwereld

Ik had je stukje nog niet helemaal gelezen of er verscheef rechtsonder al een Windows Update melding. Even checken en ja hoor, DirectX. Windows XP rules. :)

Hihi, een virus in een midi bestand.
Dat kan alleen bij MS natuurlijk.

Zelf doe ik niet zoveel met midi maar ik vertrouw eerder op m'n virusscanner updates dan op de patches van MS. En vooral backuppen. (zelfs dat gaat wel eens mis jammer genoeg)

Origineel geplaatst door fuse
Hihi, een virus in een midi bestand.
Dat kan alleen bij MS natuurlijk.

Zelf doe ik niet zoveel met midi maar ik vertrouw eerder op m'n virusscanner updates dan op de patches van MS. En vooral backuppen. (zelfs dat gaat wel eens mis jammer genoeg)

tis eerder een soort trojan als een virus fuse :)

Vergelijkbare discussies

Back