DAW controllers

vond het allemaal geen ruk aan tot ik de C24 icm protools leerde kennen.

heb je natuurlijk geen flikker aan in Live (die ik ook gebruik) Je kan een(of meerdere) BCF van Behringer proberen. Zowel Live als de BCF doen niet preuts en vinden elkaar erg aardig.

Je kan een(of meerdere) BCF van Behringer proberen. Zowel Live als de BCF doen niet preuts en vinden elkaar erg aardig.

Volgens mij heb je aan één BCF wel genoeg. In de Mackie Mode kun je met de cursor door je DAW mixer scrollen, dus zo van 1-8 naar 9-16 en 17-24 etc. met slechts een of enkele drukken op een knop.

nou vind ik dat gebank en geflip juist het gkloot met de controllers. Met de C24 ook alle sends onder 1 pot.

nou vind ik dat gebank en geflip juist het gkloot met de controllers. Met de C24 ook alle sends onder 1 pot.

Maar vergelijk je nu een apparaat van bijna € 8500 met een van nog geen € 200? :?

En weer OT:

De fader motors van de BCF2000 maken wel wat herrie, maar het ding doet prima wat 'ie moet doen en is betrouwbaar ook!
Voor volumeregeling, pan en mute/solo en transport (play/stop/rew/ff) is hij ideaal.

dat kost ie zeker niet 2e hands meer.

ik juist aan het zeiken over de C24, dat alle sends ook geflipt moeten worden.

De BCF is ook nog eens 32 rotaries (4 banks van 8 ) +28 drukknoppen als je los van HUI enzo gewoon aan het midimappen wilt.

Ik heb een faderport van presonus, heerlijk ding. Tot je meer dan 8 tracks in je project krijgt :frons:
Ik snap niet dat ze daar niet omheen kunnen, ik wil gewoon op een track klikken en direct kunnen faden, niet constant moeten banken. Als iemand een alternatief weet (Live 9).. laat het me weten!
5564.jpg

Iemand ervaring met Euphonix of Avid controllers? Live ondersteunt geen EUCON maar mbv Mackie HUI zou het ook moeten werken. Zie http://euphonix.avid.com/pro//music/eucon.php

Die eucon dingen zijn relatief duur. Hun ethernet protocol is een stuk geavanceerder dan HUI, dus let wel op welke functionaliteit je (niet) krijgt.

Ik heb ooit een novation remote SL compact gekocht, maar gebruik die eigenlijk alleen als klein toetsenbordje ism Ableton.

Nu ben ik deze week is wat meer in de controllers gedoken om e.a. via de knoppen te kunnen regelen.
Ik wat video's bekeken en die geven mij de indruk zodra je bv een autofilter inlaad direct de knopen gekoppeld zitten aan bepaalde zaken. Dus ook meteen te gebruiken en niet eerst via MIDI learn een knop toewijzen.

Ik zie wel de informatie verschijnen in mijn venstertje van de Novation. Dus is bedoel dat ik kan zien dat bv draaiknop 1 bij de cutoff hoort, maar als ik eraan draai gebeurt er niets.

Mijn vraag is niet zozeer hoe dit op te lossen, want dat zal vast niet eenvoudig uit te leggen zijn, maar mijn vraag is:

Klopt het dat de novation direct gekoppeld moet zitten aan een autofilter of welke Ableton VST je dan ook inlaadt? Voordat ik uren/dagen ga zoeken en voor niets bezig ben.

IK hoop dat het een beetje duidelijk is zo.... (ik heb de nieuwste Automap geïnstalleerd)

Paul

Ik ben erg blij met mijn BCF2000. Ding kost maar iets van 180 euro dacht ik zo uit mijn hoofd.

Als je hem goed instelt (Macky mode: wat helemaal niet moeilijk is of veel tijd kost), kun je inderdaad zonder gedoe van switchen naar de volgende of vorige 8 tracks in je mixer. Dus zonder banks ofzo.

Inderdaad, de faders maken soms een beetje herrie, vooral wanneer je een fader door automation bijv langzaam laat bewegen. Lijkt ook erg schokkerig te gaan soms. Nu heb ik hier geen problemen mee, want ik laat nooit een complete volumefader van een mixertrack automaten. Maar dit is ook te fixen ben ik achter gekomen: je kan de BCF2000 openhalen en de bandjes/riempjes die om de motortjes heen zitten strakker te stellen. Is op youtube wel een filmpje over te vinden hoe dat moet. Het enige probleem is dat het wel erg moeilijk is om de BCF2000 open te krijgen zonder een bepaald palletje te breken (het is net een puzzle box - mij is het ook nog niet gelukt, na verschillende pogingen).

Maar al met al: fijn dingetje voor weinig geld!

Novation heeft zgn automap en werkt prima, wanneer ik een plugin laadt kan je via de novation direct die plugin sturen.

FF automap installeren dus.

Automap werkt jammer genoeg alleen niet met FL Studio :( gelukkig kun je globale links maken in FL Studio, waardoor je vrijwel hetzelfde kan. Alleen heb je dan het probleem dat de 'endless' draaiknoppen niet automatisch goed springen. Ze werken dan dus als 'analoge' knoppen. Dus wanneer je er aan draait, springt de software-knop eerst naar de waarde van de knop op je novation controller. Je kan dus niet makkelijk ff 1 knop iets bijstellen.. Dat kan volgens mij met Automap wel (toch?)

Woa ik ben er zojuist achtergekomen dat Automap gewoon werkt bij 3rd party plugins! :D haha dat had ik ook wel even een paar jaar eerder mogen uitvinden...

Back