Hulp nodig! Over de Drawmer DL241!

Child of arT

Ouwe rot
Zijn er ervaringsdeskundigen met betrekking tot de Drawmer DL241?

Hier een link naar de site : http://www.drawmer.com/products/pro-series/dl241.php

Is hij transparant, of neigt hij naar distortion?

Is hij degelijk gebouwd? (Ik ga er niet mee touren, maar vind dit wel héél belangrijk!)

Is hij geschikt voor de masterbus?

Hoe ver kan je gaan met de compressie, pompt ie snel?

Nou ja, ik hoor het wel.
groet,
Child of arT.

Hallo, ik kan niet al je vragen beantwoorden.
Maar dit is geen kleur bak, hij is redelijk transparant.
Hij schijnt goed gebouwd te zijn, heb mensen gehoord die er daadwerkelijk mee getoerd hebben.
Geschikt voor de masterbus zou ik zeggen nee, maar het ligt er allemaal maar aan,
masterbus compressors zijn in mijn mening hele aparte bakken vergeleken met mixbus compressors, of gewoon single track compressors.
Andere vragen kan ik geen fatsoenlijk antwoord op geven omdat de kennis me ontgaat.
:okdan:

Ik gebruik dit ding in Doornroosje op dance avonden tussen DJ mixer en PA. Meestal alleen als volume knop, maar als het echt nodig is ook als compressor om het geheel wat in te deuken. Super fijne bak daarvoor! Kan heel subtiel werken maar ook echt hakken. Distorten doet ie vrijwel niet.. het is in de verste verte geen DBX.

Nou, die kunnen er wel wat van bij heftige afstelling. Heeft de Drawmer minder last van.

Nooit geweten over DBX, maar even terug naar Drawmer.

Hoe zijn de knoppen/potmeters van de Drawmer? Wat ik eigenlijk bedoel, ik ga de Drawmer niet intensief gebruiken dus ik wil er zeker van zijn dat na 5 of 7 jaar de potmeters niet loshangen of zo.

Nooit geweten over DBX, maar even terug naar Drawmer.

Hoe zijn de knoppen/potmeters van de Drawmer? Wat ik eigenlijk bedoel, ik ga de Drawmer niet intensief gebruiken dus ik wil er zeker van zijn dat na 5 of 7 jaar de potmeters niet loshangen of zo.
Ietsje vaster dan bij DBX-en (de oude). En veel vaster dan bij de latere DBX-en (266, 1066).
Heb zelf de DL251 (mist de gate, maar heeft een enhancer) en dat is een degelijke bak.

Back