verschil octatrack - mpc2500

barn

Detroit nerd
octatrack:

stop compact flash kaart er in
connect met computer
doe samples op compact flash card
rocken!

mpc2500:
stop compact flash kaart er in
kom er achter dat deze compact flash card niet werkt met mpc2500
pak andere compact flash card en stop er in
connect met computer
veel samples doen het niet 'WRONG FILE!'
ah! mpc2500 kan geen 24 bit aan
converteer alle samples naar 16 bit
connect met computer
wtf? filenamen worden afgekapt na 16 karakters en een groot deel verwijst nu naar dezelfde sample
alle samples renamen (nu mee bezig)
...
...
geen idee wat voor verassingen ik nog meer krijg ;)

'doe samples op compact flash card', 'converteer samples naar 16 bit' en 'alle samples renamen' zijn nogal tijdrovende bezigheden...

excuses voor mijn gal :luv:

User error..
Zijn zat programma's die snel en effectief een batch files kunnen renamen/converten!

k zou eerder zeggen 'bad implementation' van Akai MPC.
Dat je eerst je samples moet hernoemen voor dat je ze kan gebruiken omdat AKAI OS maar 16 karakters kan lezen in een filenaam , vind ik niet echt aan de user gelegen, maar aan het OS.

Lijkt me dat je hiervan op de hoogte bent voordat je een mpc2500 gaat kopen?

is dat zo ?
Ik heb veel opzoekwerk gedaan voor ik mijn MPC5000 kocht, maar dit soort gebreken ben ik toen toch niet op het spoor gekomen ...

User error..
Zijn zat programma's die snel en effectief een batch files kunnen renamen/converten!

Opeenvolgende samples wel...

Multisamples van a1, a2, c#1, etc... Niet ;)

Het boeit me niet hoor... Tis even 1 keer godveren...
Twas echt alleen gal... Excuses nogmaals...

is dat zo ?
Ik heb veel opzoekwerk gedaan voor ik mijn MPC5000 kocht, maar dit soort gebreken ben ik toen toch niet op het spoor gekomen ...

Dit probleem met het mpc os speelt al sinds de 2k, dus opzich met een beetje inlezen had je dit kunnen weten.

Octatrack geproduceerd in 2011, MPC 2500 in 2006. Weet je wat een echte ramp is? Als je je samples via midi van je PC naar je sampler moet dumpen...

User error..

Ik ben toevallig op zoek naar een goede batch file renamer/converter, lastig vinden. Weet jij misschien een goede? :okdan:

op de mac heb ik uiteindelijk de Quick File Renamer Lite gebruikt... verre van ideaal... maar even het snelst voorhanden...

liefst wil je een soort search and replace hebben op filenames ook ofzo...

ik gebruik bulk rename utility op pc maar dat werkt ook niet soepeltjes..om bijvoorbeeld kits/pgm ofzo te maken zijn er wel goede progs zoals mpcmaid/bluebox..maar een goede renamer/converter nog niet gevonden

Octatrack best sampler ever :)

Ik werk er nu ruim één jaar heel erg intensief mee. Ken hem van binnenste buiten.

Je kan er zo gruwelijk veel mee. Erg diepe sample bewerking. Erg goede amp, lfo fx, erg goede en vriendelijke sequencer, inclusief erg goede midi sequenser.
Architectuur is ontwikkeld om live mee aan de bak te gaan.

Ik heb er 2 in mijn live set 1 voor de beats en 1 voor melodie, voice en fx etc.
Samen met de analog four is dat mijn live set.

Als je vragen over OT heb gooi maar deze kant op !

Ik heb ze allebei en herken me niet in laad errors, niet ondersteunde CF cards etc.

Voordat ik een apparaat koop, lees ik de specs en weet ik wat er wel en niet kan.
Ik denk dat het ook voor een groot deel met je verwachtingen te maken heeft.
Er is een leuke editor voor MPC programs, bluebox.
Hij is eigenlijk voor een MPC 1000 maar de programs zijn ook compatible met de 2500.
Extra werk wat je hebt, is ff in het mixer screen outputs toewijzen indien je op die manier werkt (ik heb de MPC nu op 6 kanalen staan)

http://webpages.charter.net/dereese/gary/akai.html

-C-

O ja ik denk dat je werk flow erg belangrijk is om keuzes voor te maken. Ik gebruik bijvoorbeeld geen computer of vst etc in mijn set en of voor mijn composities. Alleen hardware. De computer is alleen voor opname, mastering etc. Das mijn werk flow, goede live mogelijkheden en intuïtief handelen is daarom belangrijk voor mijn. Als je meer vanuit DAW werkt is dat natuurlijk anders etc.

Back