Waves compressor plugin advies

Arv

Robot
Na wat inlezen in de diverse compressor plugs van Waves, weet ik nog steeds niet wat voor mij de beste zou zijn. Eigenlijk heb ik de grootste behoefte aan een master compressor (laatste in de chain).
Mensen met de ervaring met Waves plugs, kunnen jullie iets erover zeggen?

R

Waarom specifiek eentje van Waves?

Tegenwoordig gebruik ik liever de TDR Feedback Compressor II voor mijn eigen masters, dan iets van Waves. Het is, in mijn ogen, echt een van de betere mastering compressors die er momenteel te krijgen is, dat is best bijzonder voor een gratis plugin. Zo zie je maar weer, het hoeft geen geld te kosten om goed te zijn.

Misschien bedoel je gewoon een stereo bus compressor tijdens het mixen? Dan vind ik zowel de Waves API 2500 en Puigtec 670 compressor erg fijn. Ze kleuren wel, maar tijdens het mixen is dat vaak juist iets waar ik naar op zoek ben.

Marando,
Je hebt gelijk dat ik me misschien niet op waves moet vastpinnen. Maar ik heb voorheen, jaren geleden, wel is met de free versions van enkele 'gespeeld' en het klonk toen erg prettig. Maar nu ze zoveel verschillende nieuwe hebben, wordt het lastig kiezen. Ik wil ook niet 3 maanden spenderen aan het kiezen van een plug..
Ik zal die TDR eens proberen, misschien vind ik het wel wat.

Tot nu toe vind ik de demo's van Waves SSL G-Master Buss Compressor erg fijn.

R

IK Multimedia T-racks, die pissen over die waves in alle hoeken van de kamer

Ik heb ~10 jaar geleden de Tracks gebruikt en vervolgens vervloekt. Het verprutst je hele mix.
Maw, je zit met me te fukken.

Marando,
Tot nu toe vind ik de demo's van Waves SSL G-Master Buss Compressor erg fijn.

Als je die SSL buscompressor "sound" fijn vind ook even Cytomic The Glue proberen. Zelfde concept maar aanzienlijk goedkoper en ook een erg goede compressor.

Als je die SSL "sound" fijn vind ook even Cytomic The Glue proberen. Zelfde concept maar aanzienlijk goedkoper en ook een erg goede compressor.

Oeh, die demo liep een paar weken geleden af.. Wat een fijne compressor! Hmm, waarom ik dan toch verder wil kijken weet ik eigenlijk ook niet. :D

Ik zou eens kijken naar Slate Digital Virtual Bus Compressors, die is net uitgekomen. Ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd maar wat ik er van lees zijn schijnt hij heel goed te zijn.

Ik heb ~10 jaar geleden de Tracks gebruikt en vervolgens vervloekt. Het verprutst je hele mix.
Maw, je zit met me te fukken.

Tja als je je mix verprutst ligt dat niet aan T-racks denk ik toch...is maar hoe je het gebruikt:? Ik denk ook wel dat T-racks de afgelopen 10 jaar wel een beetje geavanceerder is geworden ook :D

Die Cytomic glue compressor zit nu standaard in de nieuwe ableton, he maar daar heb je ook niks aan als je dat niet gebruikt

Er is de fairchild Waves versie, zou goed moeten werken, probeer ook de (waves) SSL compressor, werkt bij mij ook goed.
Eventueel de gratis Molot proberen?

Tja als je je mix verprutst ligt dat niet aan T-racks denk ik toch...is maar hoe je het gebruikt:? Ik denk ook wel dat T-racks de afgelopen 10 jaar wel een beetje geavanceerder is geworden ook :D

Ja, mee eens. Het is niet helemaal eerlijk om huidige versies te beoordelen op ervaringen van 10 jaar terug. :D

Die Cytomic glue compressor zit nu standaard in de nieuwe ableton, he maar daar heb je ook niks aan als je dat niet gebruikt

Hmm, nee helaas geen ableton, werk met Logic. Ik vind hem nog steeds erg goed (de demo dan). Op zich zijn de interne ingebouwde compressors van Logic ook niet slecht maar het mist net even dat randje.

Er is de fairchild Waves versie, zou goed moeten werken, probeer ook de (waves) SSL compressor, werkt bij mij ook goed.
Eventueel de gratis Molot proberen?

Molot, hmmm ik zal is kijken.

oja probeer wat van die dingen van variety of sound (gratis... en hij heeft net een nieuwe uit die ook erg dope is..)

Nav dit topic zat ik eens wat te googlen en dan kom ik oa uit bij de plug ins (ook compressors) van Flux. Die zijn behoorlijk aan de prijs en komen op mij ook zeer professioneel over en niet voor de home producers gemaakt? Dus zeer high end.

Gewoon om het te weten, want ze liggen ver buiten mijn bereik: zijn dit soort compressoren nu ook daadwerkelijk zo goed? En wat maakt het dan dat ze zich zo onderscheiden van de eenvoudige "modellen" .

Paul

Persoonlijk werk ik vooral met hardware compressors, als je echt veel wilt investeren in compressors zou ik voor hardware gaan, dan merk je echt een verschil. (in mijn mening)

Back