TB-303 basline

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Wat mij dan net boeit om te vernemen wat de TS erme wil, kan hij zelf een 303 programmeren? En is een XOXBOX ook goed of moet 't absoluut de heilige 303 zijn?
Ik woon nl iets dichter dan twente, wel xoxbox

..gewoon sample CD'tje kopen joh.. Dat ding is volgens mij net zo kapot gesampeld als de 808 en 909..

hoi,
ik ga hem samplen, daarna wat loops maken en die gelijk door de modulation matrix & de andere samplers halen, kortom als klankbron gebruiken
xoxbox is ook leuk, heb je een pm gestuurd
bedankt,
j

Het filter en de resonance kun je toch niet samplen? Althans niet traploos. Er zijn eindeloos veel combinaties mogelijk. Als je alleen samples maakt van de droge VCO in saw en pulse en op verschillende toonhoogtes, mis je het hele karakter van de 303 wat m.i. bepaald wordt door het filter en juist dat kun je niet samplen. Als je het filter van je sampler gebruikt mis je toch een stuk karakter denk ik.

mr. beek,

het filter (+de input ADC) van mijn samplers heeft ook zo zijn eigen karakter (en willetje!)

je kan ook het filter van de TB303 & de sampler combineren...

hehe:{

j

Het filter en de resonance kun je toch niet samplen? Althans niet traploos. Er zijn eindeloos veel combinaties mogelijk. Als je alleen samples maakt van de droge VCO in saw en pulse en op verschillende toonhoogtes, mis je het hele karakter van de 303 wat m.i. bepaald wordt door het filter en juist dat kun je niet samplen. Als je het filter van je sampler gebruikt mis je toch een stuk karakter denk ik.

Van wie mag je dat niet samplen? Zijn dat regels? Van de analoge filter politie?
Vroeger hele acidplaten gemaakt met 1 303 bass sampletje op de Amiga

Ik zeg niet dat je dat niet kunt of mag samplen, ik zeg dat je dan slechts een specifieke filterstand sampled. Je kunt in een sample niet meer aan de filter knop draaien en dus zul je meerdere filterstanden moeten samplen. Dan kun je dus niet meer traploos het filter open en dicht draaien. Daarbij heb je nog eindeloos veel combinaties met de overige knoppen (resonance etc.). Ik bedoel dus dat samplen je altijd een statische instelling geeft.

Ik wed dat de samplist dat zelf ook wel weet :)

mensuh, TS vraagt gewoon simpelweg of hij bij iemand z'n TB-303 mag samplen, hij vraag niet om:

- "advies" t.o.v. de berperkingen van sampling
- een mening dat de TB overrated is
- endorsment van irrante emu software
- te kijken naar sampling CD's
- etc. etc.

hoe MOEILIJK is het om gewoon NIET te reageren als je niks ON TOPIC (being "hé ik heb een TB-303 en wil evt. wel tijd maken") te melden hebt. BLIJF WEG, GA ANDEREN VERVELEN. ........

TS, excuses voor dit bericht, maar het is tenenkrommend hier. stel ouwe wijfen.....

mensuh, TS vraagt gewoon simpelweg of hij bij iemand z'n TB-303 mag samplen, hij vraag niet om:

- "advies" t.o.v. de berperkingen van sampling
- een mening dat de TB overrated is
- endorsment van irrante emu software
- te kijken naar sampling CD's
- etc. etc.

hoe MOEILIJK is het om gewoon NIET te reageren als je niks ON TOPIC (being "hé ik heb een TB-303 en wil evt. wel tijd maken") te melden hebt. BLIJF WEG, GA ANDEREN VERVELEN. ........

TS, excuses voor dit bericht, maar het is tenenkrommend hier. stel ouwe wijfen.....

ik heb eigenlijk gewoon gereageerd omdat ik de TS zo serieus/a-relaxt vond reageren op goedbedoelde reacties van anderen hier..

Hahaha... :-)

by the way.. chillout Raph..

Ik wed dat de samplist dat zelf ook wel weet :)

Oh dat weten we dus niet..

Enkele reacties hier (waaronder die van mezelf) gaan er vanuit dat hij het in feite niet weet en nog nooit een 303 van dichtbij gezien heeft en niet weet hoe een 303 werkt.
Vandaar dus de vele (goedbedoelde) pogingen tot advies..

TS komt weldra op eigen houtje samplen bij me. Hij weet dus hoe 't werkt. Zo, nu terug in jullie hok allemaal :)

hey,

dit mag dicht - ik heb zo'n 50 samples kunnen nemen van de 303 van lid Enzo F. in Twente

waarvoor dank,

j
:slotje:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back