DJJANDEJONG
Ingeburgerd
Ik heb afgelopen week deze synth op de kop kunnen tikken voor 350 euries, ik wou deze synth al zo ongelofelijk lang maar iedere keer ging ik voor de goedkopere opties, zoals de Supernova II of de Yamaha An1x.
Me vrienden verklaren me voor gek maar ik denk dat mensen op deze forum me goed begrijpen want ik kan gewoon uren lang bij de computer zitten en klassieke midi patches afspelen zoals Super String, Airwave, Silver bath, allemaal door de JP en dan alleen langzaam de filter open gooien
Echt uren lang.... haha.
Ik zat laatst een interview te kijken van Showtek en ja hun krijgen nu natuurlijk per dag dezelfde vraag van de nieuwe 'EDM' wannabe producers van `'how do you get your sound so big etc' .. Hun antwoord was simpel van ''Ja we zien soms wel eens nummers van andere artiesten en hun leads zijn 10-12 layers van Sylenth en Omnisphere en alles en nog wat en nog klinkt het niet super. wij gebruiken meschien 2-3 layers, maar met echte hardware synths omdat wij denken dat je met deze synths echt super mooie grote geluiden veel beter kan behalen''.
Ik kon het daar niet meer mee eens zijn, het is gewoon een feit dat er veelste veel Sylenth is deze dagen en hoe goed sylenth ook is (gebruik em zelf ook te veel
) op een gegeven moment wil je gewoon meer van je sounds en ik ben nu bezig om me hardware en software synths te combineren voor sounds met een diepere character in hun klank, en ik krijg er veel meer plezier uit op deze manier.
maar ik heb even snel een sound gemaakt om te laten luisteren wat voor zoort geluidjes uit de JP komen en hoe die klinkt met wat soft synths. In deze example gebruik ik de A.N.A. synth met de JP, ik heb er alleen klijn beetje galm over gegooid en de delay komt uit de JP zelf. ik vind het echt een super bak en ben er zo blij mee
https://soundcloud.com/jazy-j/jp-ana-main-room-lead-fun
Me vrienden verklaren me voor gek maar ik denk dat mensen op deze forum me goed begrijpen want ik kan gewoon uren lang bij de computer zitten en klassieke midi patches afspelen zoals Super String, Airwave, Silver bath, allemaal door de JP en dan alleen langzaam de filter open gooien
Echt uren lang.... haha.Ik zat laatst een interview te kijken van Showtek en ja hun krijgen nu natuurlijk per dag dezelfde vraag van de nieuwe 'EDM' wannabe producers van `'how do you get your sound so big etc' .. Hun antwoord was simpel van ''Ja we zien soms wel eens nummers van andere artiesten en hun leads zijn 10-12 layers van Sylenth en Omnisphere en alles en nog wat en nog klinkt het niet super. wij gebruiken meschien 2-3 layers, maar met echte hardware synths omdat wij denken dat je met deze synths echt super mooie grote geluiden veel beter kan behalen''.
Ik kon het daar niet meer mee eens zijn, het is gewoon een feit dat er veelste veel Sylenth is deze dagen en hoe goed sylenth ook is (gebruik em zelf ook te veel
) op een gegeven moment wil je gewoon meer van je sounds en ik ben nu bezig om me hardware en software synths te combineren voor sounds met een diepere character in hun klank, en ik krijg er veel meer plezier uit op deze manier.maar ik heb even snel een sound gemaakt om te laten luisteren wat voor zoort geluidjes uit de JP komen en hoe die klinkt met wat soft synths. In deze example gebruik ik de A.N.A. synth met de JP, ik heb er alleen klijn beetje galm over gegooid en de delay komt uit de JP zelf. ik vind het echt een super bak en ben er zo blij mee

https://soundcloud.com/jazy-j/jp-ana-main-room-lead-fun