Na heel wat jaartjes, eindelijk een JP-8080

DJJANDEJONG

Ingeburgerd
Ik heb afgelopen week deze synth op de kop kunnen tikken voor 350 euries, ik wou deze synth al zo ongelofelijk lang maar iedere keer ging ik voor de goedkopere opties, zoals de Supernova II of de Yamaha An1x.

Me vrienden verklaren me voor gek maar ik denk dat mensen op deze forum me goed begrijpen want ik kan gewoon uren lang bij de computer zitten en klassieke midi patches afspelen zoals Super String, Airwave, Silver bath, allemaal door de JP en dan alleen langzaam de filter open gooien :D Echt uren lang.... haha.

Ik zat laatst een interview te kijken van Showtek en ja hun krijgen nu natuurlijk per dag dezelfde vraag van de nieuwe 'EDM' wannabe producers van `'how do you get your sound so big etc' .. Hun antwoord was simpel van ''Ja we zien soms wel eens nummers van andere artiesten en hun leads zijn 10-12 layers van Sylenth en Omnisphere en alles en nog wat en nog klinkt het niet super. wij gebruiken meschien 2-3 layers, maar met echte hardware synths omdat wij denken dat je met deze synths echt super mooie grote geluiden veel beter kan behalen''.

Ik kon het daar niet meer mee eens zijn, het is gewoon een feit dat er veelste veel Sylenth is deze dagen en hoe goed sylenth ook is (gebruik em zelf ook te veel :P) op een gegeven moment wil je gewoon meer van je sounds en ik ben nu bezig om me hardware en software synths te combineren voor sounds met een diepere character in hun klank, en ik krijg er veel meer plezier uit op deze manier.

maar ik heb even snel een sound gemaakt om te laten luisteren wat voor zoort geluidjes uit de JP komen en hoe die klinkt met wat soft synths. In deze example gebruik ik de A.N.A. synth met de JP, ik heb er alleen klijn beetje galm over gegooid en de delay komt uit de JP zelf. ik vind het echt een super bak en ben er zo blij mee :)

https://soundcloud.com/jazy-j/jp-ana-main-room-lead-fun

als je een sysex bestand gebruikt weet je nooit (meteen )de echt standen, een foto nemen is dan een stuk gemakkelijker.

Attachments

• COM_0081_01.jpg
    COM_0081_01.jpg
    63 KB · Bekeken: 127
Bah wat een slecht karakter heb jij zeg, ik zit al maanden te geilen op een 8000 of 8080 en nu maak jij 't nog wat erger net nu ik wat afgekoeld was ;)

Ik hoop dat ik eerst maar eens werk maak van alle gear hier staat te stinken voor ik ook voor zo'n JP ga (vermoedelijk dan een 8080 want de 8000 is te groot)
Veel plezier nog en zeker delen wat je maakt :eureka:

Altijd leuk een JP-8080!

De sound in je soundcloud-linkje doet me enigszins denken aan deze lead-sound:

Hmmmm, "De JP8080,, Toen de Trance Sound nog klonk als muziek,, en geen VST gejank !!??"

Hehe, soit, 'K heb er twee,, mét 2MB card !! Dat moet je zeker voor de 8080 hebben!! 2MB 5V is al genoeg normaal gezien,
Dan kun je der bijna-eindeloos veel patchen voor maken,, Sounddiver heeft er een 'diver' voor
Er zijn wel wat Trance Patchen voor te vinden..maar niet zoveel als sylenth off course,

Ik layer de 2de JP8080 dikwijls A/B met de AN1X, waar ik nog steeds niet verder dan de JayB soundset mee geraakt..
De eerste JP8080 gebruik ik meestal voor drone-pads..

ik had altijd een jp8000 die ik op een gegeven moment verkocht had, daar heb ik zo'n spijt van gehad, dus al een hele tijd staat er hier weer een jp8080 die ik echt nooit meer wegdoe. Fantastische synth blijft het :)

veel plezier met je jp8080!

Dit klinkt wel weer leuk daarentegen.

Ja, softsynths door hardware trekken is leuk. Zo mag ik graag ABL2 door gitaarpedaaltjes halen maar ook Diva (polyfoon) door de Moog Voyager trekken is wel gaaf.

Ik ben wel benieuwd hoe de SH32 zich verhoudt t.o.v. de JP8080. Oscillators van de SH32 zijn wel anders dan de JP.

Heeft iemand ze ooit beiden gehad of gehoord?

Hier gaat de JP8000 ook nooit weg. Ik vind hem altijd erg goede vriendjes met de virus als het op laveren aankomt. Daarnaast heeft hij zeker zijn plekje in de synth geschiedenis verdiend.

hee een analoog vs digitaal topic! :okdan:
Eh, wat?

Ik heb een 8080 gehad maar ik vond 'm eigenlijk veel te glad. De Virus is meer bang for the buck :P.

"hee een analoog vs digitaal topic! :okdan:"

idd dat klinkt wel vreemd ja . Een "virtualanaloog" tegen "digitaal" topic mmm misschien bedoelede hij het anders.
Eh, wat?

Ik heb een 8080 gehad maar ik vond 'm eigenlijk veel te glad. De Virus is meer bang for the buck :P.
mensen die naar trance luisteren zijn gladjakkers. 8D of is dit te generaliserend , in ieder geval wel een strak interieur

Laatst gewijzigd:
Nee hoor ik wil geen hardware vs software oorlog starten haha, denk dat je het beste van beide werelden kan gebruiken toch. Maar voor de echte hardware mensen heb ik vanavond even de tijd genomen om een patch zelf te maken met de JP en echt veel van de verschillende mogelijkheden te gebruiken. Het klinkt echt super lekker en ik ben verliefd op de filter. Beetje classic Trance, Plastic Boy - Silver Bath.

Dit is de eerste patch die ik in mijn eigen patch bank op ga slaan.
https://soundcloud.com/jazy-j/silverbath

Ik heb dit nummer zo vaak gehoord en volgens mij heeft Plastic Boy toen der tijds ook een JP gebruikt voor de Original :)

fotootje van de patch altijd leuk.

De JP8000 is inderdaad een prima synth. Ik heb zelf de SH-201 wat ongeveer dezelfde synth engine is. Het voordeel van beide is dat de interface erg intuitief werkt en er makkelijk het geluid uithaald waar je naar op zoek bent.

Ik probeer vanavond wel wat fotos te maken. Wat is een goede site om ze te uploaden? Is er een soundcloud for fotos? :P

Back