Opzet: Frozen Theatre - 'Enter random worktitle here'

Dave Mech

Ouwe rot
Redelijk gevorderde snippet die ik een tijd terug heb gemaakt. Ik wil het eigenlijk eens afmaken, maar heb nog niet echt een idee wat er mee te doen. De opbouw is wat traag, maar heeft ook wel wat (iets hypnotiserend ofzo). Het klinkt alleen voor m'n gevoel meer als een geraamte voor een completere track.

Iemand ideeën?

https://soundcloud.com/frozentheatre/downward-spiral-second-draft

(sorry voor de schaamteloze dubbelpost in het snippet gedeelte en dit topic, maar gezien de track in een redelijk gevorderd stadium is, mag het wel een eigen draadje hebben me dunkt :).)

Vanaf de helft loop ik er pas warm voor, misschien iets eerder die basloop introduceren?

Zo! Ben jij even door John Murphy geïnspireerd ;)
Zo niet, luister dit dan even:

Van mij mag ie iets "viezer" of meer episch

Verder vind ik hem sfeervol, maar ik wordt er nog niet helemaal ingetrokken.
In het nummer van John Murphey een goed voorbeeld

Ik ga de rest van je muziek even checken

En nu weet ik weer waar je nummer me aan doet denken, de "viezigheid" waar ik het over had mag wat mij betreft in de drums zitten:

Ah ja :) Denk dat dat ook komt omdat de afmix nog niet goed is. Doe ik meestal pas echt optimaliseren als tracks af beginnen te raken.. De drums gaat uiteindelijk nog wel dikker klinken en smeriger. Ik ga t mee nemen thanks :)

Ken murphy volgens mij niet. Zal er thuis eens naar luisteren. Clubbed to death is erg tof ja :). Opbouw ga ik ook flink inkorten. Het duurt te lang nu en daardoor verliest de aandacht denk ik

Back