AKAI MFC42 probleem + Thomann.de gekloot

conso

Fold it
Ha,

Ik heb net een Akai MFC42 filterbank en bij het aanschakelen lichten slechts 2 van de vele knoppen op die verlicht zouden móeten zijn. Het gaat om de Midi Channel knop en die met de aanduiding [ 3 ] (changes selected note note by BEAT key to triplet notes).
Werken doet het ding verder helemaal niet. Draaien aan de knoppen levert ook geen veranderende display info op. Ik heb in de manual gekeken naar een reset funktie, maar die lijkt er niet te zijn. Iemand toevallig ook last gehad hiermee óf een idee hoe dit op te lossen zonder het ding meteen weer terug te moeten sturen?

Aangeschaft bij Thomann, waar ik tot nu toe altijd tevreden over was. In deze zending had echter ook een Focusrite Penta compressor moeten zitten, maar wat ik ontving was een Digitial Outboard voor dat apparaat. Terwijl op bon en produktdoos wel de Penta zelf staat.

Valt dus allemaal nogal tegen op deze manier. De eveneens bestelde koptelefoon was gelukkig wel van het type dat ik wilde. Ik was al bang in die doos een setje gebeugelde Schneider gsm's met sponzen erop geplakt te gaan aantreffen.

denk dat je toch ff mailtje moet sturen zeker wat betreft de penta en ook voor je mfc!!!

bij de mijne zie ik ook niks op het display als ik het filter gebruik.

om het filter werkend te krijgen, heb je de volgende diingen waar je op moet leten, input signaal potmeter + output signaal potmeter, mono filter zit boven en stereo onder, met tumalaar schakelaars je filters keuzen maken en knopje in drukken wel filter, 2 4 of 8 pole filter, en dan maar draaien aan freq en reso knop, en het moet gewoon werken.

bij mij brand er ook maar 1 of 2 lampjes bij het aan zetten, en het display verspringt met "U U U" op de ingestelde BPM.

ik kreeg hem de eerste keer ook niet gelijk aan de praat dus het ligt denk ik aan jouw, dat je toch iets fout doet. lees anders ook even je aanleiding die je re als het goed is gewoon bij gekregen hebt>:|

succes

Origineel geplaatst door endonyx
denk dat je toch ff mailtje moet sturen zeker wat betreft de penta en ook voor je mfc!!!

Ja, dat heb ik natuurlijk gedaan. De reactie is: 'O,...stuur maar terug'. Dus dat doe ik ook. Maar ik heb het ding eigenlijk hard nodig de komende week. Het MFC probleem is hopelijk hier oplosbaar.

Thanks.

[Hey bass-molecules,

Ik ga dit zeker opnieuw testen morgen, maar het lijkt wat erger gesteld hier. Tuimelschakelaars doen niets, input reageert niet, output komt niets uit, andere filters kiezen helpt niet helaas, knoppen indrukken levert ook niets op.
Het "U U U' op het display komt er dus ook niet uit....

Maar thanks anyway !

QUOTE]Origineel geplaatst door bass-molecules

om het filter werkend te krijgen, heb je de volgende diingen waar je op moet leten, input signaal potmeter + output signaal potmeter, mono filter zit boven en stereo onder, met tumalaar schakelaars je filters keuzen maken en knopje in drukken wel filter, 2 4 of 8 pole filter, en dan maar draaien aan freq en reso knop, en het moet gewoon werken.

bij mij brand er ook maar 1 of 2 lampjes bij het aan zetten, en het display verspringt met "U U U" op de ingestelde BPM.

ik kreeg hem de eerste keer ook niet gelijk aan de praat dus het ligt denk ik aan jouw, dat je toch iets fout doet. lees anders ook even je aanleiding die je re als het goed is gewoon bij gekregen hebt>:|

succes
[/QUOTE]

Hey bass-molecules, het is nu toch gelukt die MFC aan de praat te krijgen! Ik had 'em zondag al weer in de doos mee naar huis genomen voor de retourtrip naar Thomann -de studiopipo's daar zeiden zaterdag trouwens meteen: "die is vast kapot, stuur maar terug..." ? maar vanmorgen thuis nog maar eens even gaan hannissen voor het geplande uitzwaaien op het postkantoor, en toen begon -ie na een kwartier tóch te werken. Het is me wel een raadsel wáár het nou aan gelegen heeft, maar goed: hij filtert ! De resonance op dit ding is trouwens de gevaarlijkste die ik ooit gebruikt heb. Ik had er bijna de tweeters van twee grote JBL hifi zuilen mee naar kl*** geholpen toen -ie het dan eindelijk deed. In een Interface test (of SOS ????) werd daar trouwens al voor gewaarschuwd herinnerde ik me later.

Thanks again!

Origineel geplaatst door bass-molecules

succes

Back