Track: PWM - After Pitch

Hallo PWM,

Ik heb hem geluistered en ik vond de strings/choirs/pads zoals 01:52 echt wreed, fx als op 1:29 zijn top, waar komen die vandaan? De mix komt alleen niet erg aan, ik hoor eigenlijk alleen maar mids, het overweldigd niet echt maar misschien is dat ook helemaal niet de bedoeling.

De serie noten die je pakt vanaf bijvoorbeeld 4:35, vind ik wel erg voor de hand liggend, vooral voor het type muziek dat je maakt. Dat kan wel wat spannender.

Kortom, lache man! Ik ga hem nog een keer luisteren.

Hoi spdk,

Bedankt voor je reactie!
De pad, strings of hoe je het wil noemen komen uit een VC-10. Het is een sample die ik al een hele tijd geleden heb opgenomen, net als de FX trouwens, dus hoe het er precies aan toe ging weet ik niet meer..

De mix vind ik ook erg lastig. Hij klinkt inderdaad wel dof, meestal zijn mijn nummers juist veel te basserig..

De track is een beetje om dat enge geluid (pad, strings of hoe je het wil noemen) heen gebouwd. Ik ga in dit geluid niet pitchshiften dus was vrij beperkt in welke tonen ik verder nog kon gebruiken. Bovendien ben ik een componist van niks, gewoon klooien tot het mooi klinkt! :)

Toch goed nieuws dat je hem nog een keer wilde horen!! :)

Hallo PWM,

Klinkt eigenlijk best goed gezien de kater. ;)

Het laatste stuk, de climax kan misschien wat voller door meer te doen met hi hats of andere geluiden met hoge frequenties. Deze kunnen ook minder (op de achtergrond) aanwezig zijn, maar maken het totaal dan toch wat voller.

Ook kun je misschien wat "noise" of sissle toevoegen op de achtergrond in het begin. Ook dat kan heel subtiel aanwezig zijn, hoeft niet meteen het standaard dansvloer intro gesis te zijn.

Laatst gewijzigd:
Ha Maarten,
ik vind m goed:okdan: mooie geluiden allemaal.. enkel de drums vind ik wat saai, maar ok, niet storend ofzo

Dank, dank! :)
Ja, de drums in mijn "house" tracks... Ik vind de party cymbalen altijd erg lastig toe te passen..

Hallo PWM,

Klinkt eigenlijk best goed gezien de kater. ;)

Het laatste stuk, de climax kan misschien wat voller door meer te doen met hi hats of andere geluiden met hoge frequenties. Deze kunnen ook minder (op de achtergrond) aanwezig zijn, maar maken het totaal dan toch wat voller.

Ook kun je misschien wat "noise" of sissle toevoegen op de achtergrond in het begin. Ook dat kan heel subtiel aanwezig zijn, hoeft niet meteen het standaard dansvloer intro gesis te zijn.

U ook mijn dank!
Weer die hh's en cy's... Zoals hierboven aangegeven.
Hmm, een beetje noise in de intro, dat is helemaal zo'n gek idee nog niet!

Ik ga er (hopelijk) snel nog eens verder mee prutsen.
Nogmaals, dank voor het luisteren en reageren!

Back