Symen - Lake Vostok (rhodes, bas, drums)

Lekker zomers nummertje.
Ik denk wel dat er veel gewonnen kan worden wat betreft de drumsound.
Te beginnen met de snare. En de reverb over de gehele kit... klinkt nu wat te "small room" naar mijn zin.

Bedankt voor je bericht trouwens ;)

Lekker zomers nummertje.
Ik denk wel dat er veel gewonnen kan worden wat betreft de drumsound.
Te beginnen met de snare. En de reverb over de gehele kit... klinkt nu wat te "small room" naar mijn zin.

Bedankt voor je bericht trouwens ;)

Bedankt voor de feedback! (& graag gedaan)

Ik ga met de drum sound spelen.

Fijn akkoorden verloop en sounds. Lekker smooth :)

Ben het eens met bovenstaande comment dat de reverb op de drums niet helemaal lekker is. Staat wat te hard en een te korte tail voor wat je wilt bereiken denk ik. Verder vind ik de mix wat los van elkaar staan. De sounds lijken niet echt op elkaar aan te sluiten. Dit kan komen doordat de EQing niet helemaal lekker is, en er weinig of geen compressie is gebruikt. De Rhodes heeft ook een aantal gebieden in het frequentie bereik die erg overheersen. Die kun je sowieso wat indimmen met EQ. Ook zit er veel in het midden gemixt. Een subtiele sample delay op je rhodes of een stereo spreader op het hoog van de rhodes kan ook wonderen doen om het geheel wat breder en opener te laten klinken. En ik mis een beetje een rustpunt ergens in de track. Beetje zoals het begin. Drums even weg, even een breakje. Om daarna weer subtiel door te gaan ofzo.

Vind de opzet cool in elk geval :)

Misschien een idee er nog een keys solo overheen te spelen? Of met een vette synthlead sound ofzo.
Mag naar mijn mening nog 't een en ander gebeuern over de basis die je nu hebt, zeker op het moment dat het themaatje zich gaat herhalen bij 2min. Verder mee eens dat de opzet zeker leuk is! Ook mee eens wat betreft drumsound, kick mag wel wat vetter/lager, snare ook wat vetter, is nu nog een beetje dun. Cymbals zijn vrij hard in verhouding.

Back