Hardware spectrum analyzer

Status
Please reply by conversation.

Sound_Avenue

Ouwe rot
Heeft iemand er eentje over? Het liefst een zo breed mogelijk spectrum.

Iets a la Samson D-1500. Thnx alvast!

die d-1500 zie ik zo even niet, kijk straks even verder

Thnx voor het meedenken :) Ik vind de Behringers optisch wat minder geslaagd.. zou liever iets als die Samson willen... dus ik zoek nog!

O Tool

otool_and_screens.jpg

De behringer DEQ2496 UltraCurve Pro heeft geen scope functie, maar daar zit verder zo'n beetje alles op dat je je maar kunt wensen. Van analoge VU emulatie tot RMS/Peak meters en ook een zeer fijne spectrum analyser. Vrijwel alle andere hardware oplossingen (met een beetje bruikbare resolutie) kosten een godsvermogen. Als t je alleen om een paar vrijwel onbruikbare dansende staafdiagrammetjes gaat kun je ook eens kijken naar scope/spectrum analyser kitjes op ebay. Ik zag een tijdje geleden een kleine module voorbij komen voor nog geen 9 tientjes meen ik.

Wat is het trouwens RETEirritant dat ik mijn replies niet kan editen hier :(

Ik zoek ook al een hele tijd naar die Samson D1500, heel soms komt er eentje voorbij op Ebay, maar daar kan je dan flink de portemonnee voor trekken.

Die DEQ2496 is wellicht wel interessant, dacht eigenlijk dat die geen RTA had, nog eens even checken.

DEQ-2496 doet zeker RTA, desgewenst.
Alles aan boord, van aansluiting voor meetmic tot aan faciliteiten voor 'n house curve.
De RTA is wel vooral gericht op balans van het geluidsspectrum, niet op staande golven e.d. - daar zou ik gewoon Room EQ Wizard voor pakken en dan handmatig instellingen overnemen.

Het is natuurlijk geen oscilloscope, dat is totaal onvergelijkbaar.
De o'tool euro module heeft weliswaar een soort spectrum display aan boord, maar dat is zo beperkt - niet vergelijkbaar. Wel weer prima voor andere dingen.

Status
Please reply by conversation.
Back