Tunen van een Jupiter 8

Schijnt dat het heet worden normaal is, gezien wattage 90watt, en ook die enorme
koelrib aan de achterkant, tuurlijk zou ik er zuinig mee zijn en neit onnodig aan laten.
Zou voor de zekerheid een fan goed zijn?

tja, waarschijnlijk vond ie het maar niet vet genoeg klinken dat ie is gaan pielen :))

volgens mij werden die gene met een hoger serienummer minder heet.Mooiste aan een jp 8 vind ik het display :)

Toen ik de display van de jp-8 voor het eerst zag, dacht ik, oh waarschijnlijk is de originele
kapot, dus maar ff een niet passend dikke glas erop gezet....

Vind de kleurenschema echt apart, het geeft wat weer van, kijk ik klink zoals ik eruit zie,
een palette vol duistere klanken.....

Hoeveel mensnen hebben hier nu eigenlijk een JP-8?

Ja, geweldig, een DIK stuk KOGELVRIJ plexiglas om de 4 digits te beschermen! haha!

Weet iemand nog een link naar patches? In wav. formaat.. :)

Dit is inderdaad de uitgebreidste Jupiter 8 site die ik ken: http://www.alphazone1.com/jupiter8/
Met patches en mooie foto's van binnen en van buiten!

Ik ben ook benieuwd hoeveel JP8's er zijn in Nederland, moeilijk schatten, maar volgens vintagesynth.org zijn er maar 2000 gemaakt. De mijne is MINT, ik ben dan ook de 2e eigenaar dat is al bijzonder, vaak zijn ze (licht) beschadigd.

Origineel geplaatst door marcuuu
volgens mij werden die gene met een hoger serienummer minder heet.Mooiste aan een jp 8 vind ik het display :)

Ik heb er een met een hoog serienummer die 'gloeiend' heet wordt en een met een laag serie nummer die 'normaal' heet wordt. En het display is inderdaad erg sexy ;)

Mijn tuningsproblemen hadden te maken met de tempco's op stem 7. Toen dat gerepareerd was heeft hij het eventjes goed gedaan waarna de problemen weer begonnen. Ik heb hem toen bij het grofvuil gezet en ben met mijn tweede gaan spelen. Het zat me toch niet helemaal lekker en na ongeveer een half jaar heb ik het probleemgeval weer tevoorschijn gehaald en ben gaat tunen. Toen bleek dat stem 8 de boosdoener was (hahaha). Nu is alles weer in orde. Na 20 minuten nogmaals op tune drukken en alles blijft getuned. Ik heb nog wel een aantal punten gevonden die opnieuw afgesteld moeten worden maar voorlopig doetie het prima.

Ik ben ook benieuwd hoeveel JP8's er zijn in Nederland, moeilijk schatten, maar volgens vintagesynth.org zijn er maar 2000 gemaakt. De mijne is MINT, ik ben dan ook de 2e eigenaar dat is al bijzonder, vaak zijn ze (licht) beschadigd. [/B]

Ik heb er in iedergeval twee... Beide met midi (Groove en EES) en bijna Mint.
Dit even voor de statistieken...

waarom zou dat overdreven zijn, zolang je je er maar niet blauw aan heb betaald :)

er zijn zoveel gasten die dubbele synths hebben, als ik het goed heb had pink floyd
6 k2000's in zijn rig ooit staan...tja

ik heb er maar 1, ook voor de statistieken, dus totaal al 4 in ned :)

ik denk van die 2000 stuks zullen er nog maar 1300/1400 rondzwerven over de
wereld?

Origineel geplaatst door Niels
Is dat niet overdreven, 2 stuks ?

Ja, dat is overdreven. Volgens de artsen die mij behandelen lijd ik aan een zeldzaam virus: analogicus Idioticus. Je ziet het, het is een ziekte. Ik kan er niets aan doen.

Oh ja, het begon allemaal met 4x Korg MS50. Dus als jij nu denkt: die bak zou ik wel willen heben, pas dan maar op. Dat zijn de eerste tekenen.

En nu even serieus:
Ik had best veel problemen met die ene stem van mijn Jupiter 8 en ik vind het zo'n coole bak dat ik er nog een gekocht heb voor het geval de eerste niet te repareren viel.

Back