D25-kabels: is dit mogelijk?

musicheaven

Ouwe rot
ik vraag me af of de volgende kabel mogelijk is:
d25 male naar 7x XLR female + 1 D25 male

(dus niet d25male naar 8x XLR female)
het is die extra d25 aan de ene kant die het speciaal maakt

is dit mogelijk zonder kwaliteitsverlies? kan dit niet in de gangbare internetshops vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

moet je zelf solderen, tevens even goed nakijken wat het doel is, een DB25 is meestal IN of UIT of INSERT (in en uit)

hoi raphie, dank voor het antwoord

is wel degelijk db25 male naar 7xlr female plus 1 d25 male..

ik weet dat jij ook geen 'soldeerder' bent ;) en
vandaar de vraag: weet jij wie of wat dergelijke zaken degelijk en niet te duur doet?

Ik zou dan gewoon de 8x xlr-f bestellen en een gender changer op een plug zetten, of een M solderen

Je wil dus een db25 breakout naar f xlr (7x) en het 8e paartje moet ipv f xlr een db25 connector zijn? Een db25 solderen wordt pas moeilijk als je 8 paartjes erin moet solderen. 1 paartje in een connector solderen is vrij eenvoudig. Ik kan je aanraden om het zelf te proberen. Bespaart je een heleboel geld!

bas, dat is inderdaad de bedoeling.

ik zoek even of het wel gaat, ik vind niet direct wat nodig is op het net

dat lijkt me toch niet zo vanzelfsprekend,
ik vind dus niets als ik verloopstuk xlr naar d25 of iets dergelijks zoek (ook niet in het Engels) op Google........

maar misschien zie ik iets totaal over het hoofd, kabels solderen is nou niet meteen mijn specialiteit :)

als zelf solderen echt geen optie is denk ik dat er geen andere oplossing over blijft dan 2 db25 kabels te kopen.
Eén met vrouwekelijke XLR's en één met mannelijke XLR's.
Via kanaal 8 verbind je de twee kabels met de XLR kanten.
En dan heb je wat je nodig hebt.
Er bungelen dan wel 7 ongebruikte mannelijke XLR pluggen in de ruimte.
Als je je daaraan ergert kan je ze afknippen...

Ik had het verkeerd gelezen, MLB heeft de oplossing zoals ik hem zelf ook gebruik

alle DB25 ingangen ontsluiten met xlr-f naar db25 en alle db25 uitgangen met db25 XLR-m
dan kan je i.d.d. deze op alle mogelijke manieren patchen (in elkaar voor I/O of met een componenten ertussen als insert etc...

hoi matthew,

tja dat is de oplossing!
stom dat ik er zelf niet aan gedacht had, dit lijkt me - indien er zelf niet gesoldeerd moet worden - de enige 'propere' oplossing.

en raphie, inderdaad, zo kan je ondertussen nog genieten van de geneugden van het patchen onderweegs!

super merci!

ik vraag me af of de volgende kabel mogelijk is:
d25 male naar 7x XLR female + 1 D25 male

(dus niet d25male naar 8x XLR female)
het is die extra d25 aan de ene kant die het speciaal maakt

is dit mogelijk zonder kwaliteitsverlies? kan dit niet in de gangbare internetshops vinden, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Dit soort kabels zijn niet standaard.
Ik maak heel veel van dit soort kabels.
Zowiezo is de kabel die jij zoekt bijna een gewoon verkrijgbare kabel.
Er moet alleen één XLR worden vervangen door een 25PsubD-m.
Zo gebeurt.

een ding om aan te denken, is, dat wanneer je setup veranderd en je bijv spontaan 4 van de 8 aders via XLR moet ontsluiten je met male en female kabels gewoon kan ompatchen. soldeer je op 2 kanalen een db25 kan kan je met de andere 6 van die db25 ook niks meer. ik wilde eerst ook zo min mogelijk overgangen maar kwam er al vrij snel achter dat met een steeds veranderende setup je aan het solderen kan blijven

yep is een goede tip, waarschijnlijk wordt die oplossing het. lijkt me een flexibelere oplossing op termijn.

solderen is echt niet mijn ding :) :)

Nog gemakkelijker: Een verloopkabeltje van één XLR-male naar 25PsubD-m.
Die kun je dan overal op steken.
De aansluitnorm is wel van belang. Meestal Tascam.
En dan nog: Welke van de 8 signaal-paden moet worden gebruikt in de 25PsubD-m.
Het is dan wel handig te weten voor welk apparaat het is en welk van de 8 signalen het gebruikt gaat worden.

In principe kun je je helemaal redden met een fabrieks-kabel uit de winkel.
Die zijn relatief goedkoop.
Verloopje kost niet mega. Iets van 2 tientjes inclusief materiaal.

mike,

ik heb het net al afgezocht maar ik vind dergelijke verloopkabeltjes niet.....
verloopstukje vind ik ook niet, heb er echt naar gezocht en gezocht (dat was mijn eerste idee)

aansluitnorm is tascam

Back