Tascam MTS 30

Status
Please reply by conversation.

mhond

bleepboxes
Gisteren een Tascam 488 op de kop getikt en terwijl deze nog uit Duitsland onderweg is heb ik de manual uitgeprint en kwam ik erachter dat ik waarschijnlijk ook een Tascam MTS 30 nodig heb. Is er iemand die zoiets heeft liggen?

Tascam%20NTS-30%201.JPG

Hey,

Allereerst gefeli met de Tascam 488. Heb zelf afgelopen weekend een MTS 30 gescoord bij mijn Tascam 238 en ben bezig geweest de boel te syncen... zie draadje hieronder:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=168440

Hou er rekening mee dat het programma of apparaat waar je em aan wil syncen het toestaat om als midi-slave te werken.
De Tascam genereert een midi-clock.. Een programma als Cubase heeft niet deze optie niet en kan dus niet met de het Midi-clock signaal van de MTS 30.
Bij een programma als Sonar werkt het bijvoorbeeld weer wel omdat deze als midi slave kan werken.. en er zijn er vast tal van andere DAW´s / apparaten die dat ook toelaten

Succes iig :mega:

Hi,

Ik heb er eentje, in nieuwstaat + orig Tascam-adapter. EU70 incl aangetekende verzending.
Geen idee of dat marktconform is; 't alternatief is dat ik er nog even beter naar kijk
of ik 'm zelf nog eens nodig ga hebben en dan gaat 'ie er waarschijnlijk niet uit ;-)

Ik hoor het wel, groeten!

dat is meer dan 2 keer de aanschafprijs van de 488 ;) moet ik even over denken, maar bedankt voor je aanbod en reactie. Ik wacht eerst even op de staat vh apparaat en op het feit of ik dit ding echt wel nodig heb. Anders kan ik straks een kapot apparaat laten communiceren met iets wat wel werkt :)

Met een Tascam multitrack tapedeck kun je ook werken met andere (smpte) synchronisers. Dan neem je 1 tijdcodespoor op, wat je dus 1 track (van de 8) kost. Zelf werk in met verschillende Tascam decks, en gebruik daarbij de XRI Systems XR300 die ik vroeger ook gebruikte bij mijn Fostex 280 4-sporen recorder. Werkt perfect met bv Cubase......!

Recent is er op Ebay in Engeland een XRI Systems XR300 verkocht voor 21 pond.....

Ik heb nog een MTS-30 liggen (eigenlijk twee, waarvan er een weg mag). Is 40 euro een nette prijs? Zit handleiding bij.

Groeten, Marcel

Status
Please reply by conversation.
Back