Some Freedom [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Omdat de zon onafgebroken schijnt de laatste dagen (hetzij voor, hetzij achter de wolken), is het tijd om een nieuwe track te plaatsen. Waarde medeforummer de geachte heer Trigg heeft een paar weken geleden ruim 3 kwartier aan Rhodes samples geplaatst en dat was het uitgangspunt van deze track. Ik moet zeggen dat het meeste werk in het organiseren van de verschillende samples is gaan zitten. Uiteindelijk heb ik er een stuk of 15 gebruikt (zo houd ik er nog mooi 450 over voor de volgende tracks).

De Yahaa's en Ohoo's zijn van Janis71 en de lead vocal van Paulkeus (ik heb het niet verzonnen).

Feedback wordt op prijs gesteld, direct of indirect, opbouwend of afbrekend, lief of agressief, I don't care. Laat maar komen en bij voorbaat mijn welgemeende dank voor het luisteren.

Weesch gegroet.

Track is erg leuk melodisch gezien maar ik mis de subbas, het klinkt allemaal vanuit het midden naar boven, en de dunne geluidjes van percussie/kleine beatjes vind ik niet echt zo... Het klinkt over het algemeen te netjes en te vlak.

Bovenstaande gaat over de mix, over de compositie heb ik niets te merken, is typisch je sound.

Thanks voor je trouwe feedback Paabs! Je weet dat ik van netjes en vlak houd, dus dat gebrek aan een rauwe sound is bewust gedaan :D. Het gemis aan laag hoorde ik ook een beetje nadat jij het had benoemd. Ik heb inmiddels lage elementen toegevoegd en nog een tikkie EQ gedaan. Bestand is inmiddels vervangen. Ik hoop dat het zo iets beter klinkt.

Alweer een lekker wegluisterend trekkie waarde Dr van Lansberg.
In het begin schrik ik even van het distortion-achtig klankje (sec. 18 en verder) maar het went wel (als het om lounge gaat mag het voor mij lekker zeemzoeterig 8~ ).
In ongeveer het laatste kwart van het nummer vind ik de lead stem soms afdwalen van de muziek qua harmonie. Vooral de bassen vind ik harmonisch gezien soms hun eigen leven leiden...
De leadvocal zit me nogal veel op de 2e noot van de drieklank i.p.v. de grondtoon of de bovenste noot.
Dit, waarde forumgenoot, is uiteraard geheel mijn eigenste mening wat dus niet betekent dat ik hier enig ander forumlid haar/zijn mening zou verkondigen.
(De rosé wijn heeft op deze zonnige zomerse avond blijkbaar ook het nodige werk gedaan bij mij :kroon: ).

Cheers,
Exo. :mega:

Ik sluit wat betreft de bas aan op bovenstaande. Harmonisch gezien klopt het net niet, ook is de bas gejaagd. Hierdoor lijkt het nummer/sequences ook drukker dan misschien de bedoeling is. Richting het eind van het nummer krijgt de muziek pas ruimte. Ik hoor dit nu op een koptelefoon.

Alweer een lekker wegluisterend trekkie waarde Dr van Lansberg.
In het begin schrik ik even van het distortion-achtig klankje (sec. 18 en verder) maar het went wel (als het om lounge gaat mag het voor mij lekker zeemzoeterig 8~ ).
In ongeveer het laatste kwart van het nummer vind ik de lead stem soms afdwalen van de muziek qua harmonie. Vooral de bassen vind ik harmonisch gezien soms hun eigen leven leiden...
De leadvocal zit me nogal veel op de 2e noot van de drieklank i.p.v. de grondtoon of de bovenste noot.
Dit, waarde forumgenoot, is uiteraard geheel mijn eigenste mening wat dus niet betekent dat ik hier enig ander forumlid haar/zijn mening zou verkondigen.
(De rosé wijn heeft op deze zonnige zomerse avond blijkbaar ook het nodige werk gedaan bij mij :kroon: ).

Cheers,

Dank waarde Zuiderbuur! Die leadvocal kan ik nog best iets aan sleutelen, twee nootjes omhoog of omlaag zo nu en dan moet wel lukken. Die bassen vond ik zelf juist wel lekker, maar kan me voorstellen dat het in de context van de track wellicht anders kan ook. Kijk ik ook naar. Na Paabs' feedback heb ik er een extra basje ondergezet, maar dat was dus wellicht iets te kwistig...

Ik hoop dat de rosé u wel heeft mogen smaken! :peukie:

Ik sluit wat betreft de bas aan op bovenstaande. Harmonisch gezien klopt het net niet, ook is de bas gejaagd. Hierdoor lijkt het nummer/sequences ook drukker dan misschien de bedoeling is. Richting het eind van het nummer krijgt de muziek pas ruimte. Ik hoor dit nu op een koptelefoon.

Ook aan u, waarde heer Access, mijn welgemeende dank. Gejaagd, ja. Niet harmonisch, ik waag het te betwijfelen ;). Maar ik ga ermee aan het werk.

Hey Bob, ik hoor dat je prima je best hebt gedaan om dit nummer te maken, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik die vocal écht niet goed vind. Ik heb veel betere platen van je gehoord.. Sorry makker ;)

Hey Bob, ik hoor dat je prima je best hebt gedaan om dit nummer te maken, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik die vocal écht niet goed vind. Ik heb veel betere platen van je gehoord.. Sorry makker ;)

Geen punt, eerlijkheid heb ik het meest aan. Zijn het de nootjes die ze zingt of is het iets anders?

Ik vind het wel tof eigenlijk. Mixtechnisch, sound designtechnisch etc laat ik ff aan de rest over. :)

OK, ok, ok... Ik heb de bassen iets aangepast (harmonieën zijn gelijk gebleven, min of meeer). Vocals zijn ook gewijzigd. Ze zingen nu iets andere nootjes. Percussie iets ge-EQ'd. Ben benieuwd of dit beter is.

Die vocaal is mooi breed, maar de rest staat inderdaad wat veel in het midden. Panning had ook wel wat meer op de percussie gemogen. En die reso achtige kick doet het niet voor me. Is een smaak dingetje, maar van mij mag er wel echt een KICK in zitten :)

Die vocaal is mooi breed, maar de rest staat inderdaad wat veel in het midden. Panning had ook wel wat meer op de percussie gemogen. En die reso achtige kick doet het niet voor me. Is een smaak dingetje, maar van mij mag er wel echt een KICK in zitten :)

Ik heb wat aan de panning gerommeld nu, klinkt inderdaad alweer een stukje beter. Thanks Rob!

Dit stoort me persoonlijk niet direkt.
De doorgevoerde harmonische wijzigingen en de bas zorgen wel voor een mooie verbetering :).

De rosé smaakte inderdaad en naar meer :kroon:.

Cheers,

Daarom dank voor de tip! :)

Da's toch mooi zo'n forum. Met alle hulp en tips je track langzaamaan beter horen worden...

Ik heb de origineel geplaatste track niet gehoord maar wat nu op SC staat klinkt mixtechnisch prima!

De bassgroove kan mij juist erg bekoren! Soms lekker tegendraads;)

De adlibs van de zangeres in de intro vind ik wondermooi, maar de main vocals vind ik een tikkeltje vlak en ongeinspireerd...

Al met al een leuke zomerse track, die ik al een paar keer heb beluisterd hier op mijn vakantie-adres in Zwitserland, Jodelahietiie

Wow lekkere track weer zeg :halleluja
Heerlijk zweverig sfeertje met die met al die pingeltjes en padjes, klinkt echt ontzettend ruimtelijk zo, lekkere balans zo.. heb eerdere versie helaas gemist ;)
En erg fijn die Rhodes ook natuurlijk :)

Kan de zang erg waarderen iig.. en thumbs up voor de basline klinkt lekker funky, doe je goed :okdan:
Had misschien qua ligging wat lager gespeeld kunnen worden voor het "sub" effect, maar ook daar moet je natuurlijk weer mee uitkijken dat de basline niet je complete akkoordstructuur na de klote helpt :D

zang mag beetje (heel klein beetje ) meer naar v oren in de mix en wat boost op 12khz op die zang zou wonderen doen...

Back