Pearl Syncussion

Ik durf te wedden dat ik er 1 zou kennen kkpen mits ik bereid ben er goed voor te betalen
Ik geloof niet dat er 3 maanden lang geen 1 aangeboden gaat worden op ebay of een andere site
Maar die prijs he ........
Oow en nog gefelicteerd he Boost dat ben ik verdorrie helemaal vergeten

Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb de sds3 van Craz wel eens gehoord maar de sy1 is zeker nog wel de koning hoor

Hehe.. dat was over een twijfelachtige PA ;) .. maar goed.. ik geloof je :P

Origineel geplaatst door CraZ
Hehe.. dat was over een twijfelachtige PA ;) .. maar goed.. ik geloof je :p

Ik denk dat de SDS3 zeker niet verkeerd en beter is in bepaalde punten
En zo is de SY1 ook weer goed, het zijn gewoon 2 monster drumsynthesizers
Maar er is nog meer op de aardkloot dan Simmons en Pearl ben ik achter
Mischien binnenkort meer hierover.....

Had vroeger ook zo'n syncussion; die dingen accepteren cv-in op hun tune-input achterop, waar eigenlijk zo'n pedaal in moet, kun je lekker sequencen... is wel niet helemaal zuiver, maar toch.
heb nu nog zo'n coron-dingetje, omgebouwd, cv-in, gate-in... lekker!

Origineel geplaatst door Bass Bizarre
...alleen bij keyboardmuseum.com heb ik een piepklein plaatje gevonden maar verders is er verdomd weinig over te lezen en te horen.

Hier een plaatje van mijn Syncussion. Ik heb hier ook de manual liggen. Als je interesse hebt, dan scan ik 'm wel ff voor je (zijn maar 2 pagina's).

Attachments

• sy1.jpg
    sy1.jpg
    32 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door Boemtsjak
Hier een plaatje van mijn Syncussion. Ik heb hier ook de manual liggen. Als je interesse hebt, dan scan ik 'm wel ff voor je (zijn maar 2 pagina's).

Daar heb ik ook wel interesse in.

Ja, Manuel wil ik ook graag eens zien ! Ik heb hier ook een Syncussion setje langdurig te leen van een vriend die in het buitenland zit. Toen boost nog op zoek was en ik hem contacte vroeg hij er zo'n 500 Oeri voor; toen leek dat nog erg veel. Maar inmiddels is er een recessie en dan stijgen de prijzen voor analogue gear....

*Een tijdje geleden stond er trouwens in de rubriek Analogica in de Interface een uitgebreide recensie van deze Syncussion.

Ja dat lijkt me wel cool, scan ze maar als je wil, er zijn er meer die interesse hebben geloof ik.

Pearl Syncussion Manual

Pearl Syncussion Manual

Okee, hier is ie dan. Niet in de allerbeste kwaliteit (scan van een kopie), maar nog wel goed leesbaar. Veel plezier ermee! :)

Attachments

• pearl syncussion manual.zip
    502,2 KB · Bekeken: 164
Op die Audiopervert site staan ook wel brute drumcomputers, van de meeste heb ik nog nooit gehoord zelfs.
Selmer en Coron zijn toch niet echt de bekendste namen op drumcomputer gebied.
Wel cool om eens te horen.

Zijn de Syncussions een beetje te repareren of is ie te exotisch? (Stel dat je er een via ebay.de hebt gekocht en er ineens blijkt dat 1 kanaal geen output verzorgt en de ander een veeels te zachte output leverd..) :frons: =(

(had de trigger sesitivity pots overigens al gevonden etc...)

Origineel geplaatst door Transistor
Zijn de Syncussions een beetje te repareren of is ie te exotisch? (Stel dat je er een via ebay.de hebt gekocht en er ineens blijkt dat 1 kanaal geen output verzorgt en de ander een veeels te zachte output leverd..) :frons: =(

(had de trigger sesitivity pots overigens al gevonden etc...)

Ik heb er 2 gerepareerd, dus ja, ze zijn wel te repareren. :)

Ik heb ook maar een Syncussion aangeschaft, maar nu kraken de faders, en als ik de decay heel kort instel gaat hij ook kraken. Hoe kan ik dit oplossen, Schoonmaken??? Waarmee???

Origineel geplaatst door Boost303
jip, weinig geld en cool (analoog) spul is een paradox

In principe is 500 eigenlijk ook nog weinig geld als je kijkt wat je er voor terugkrijgt. Een syncussion eet een tr808 en 909 echt als ontbijt. De hele TR serie klinkt echt als een natte scheet in verhouding tot de Syncussion

met alle respect voor de syncussion - het is een te gek apparaat - maar een 808 en een 909 wegblazen is mij nog niet gelukt hoor! ik ben wel heel benieuwd geworden; kan je misschien een syncussion-patch (fotootje van de syncussion met schuifjes en knopjes zichtbaar) online zetten?

Back