• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha SY1

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik snap er zelf ook niks van dat deze bak nog niet verkocht is
dexter tof als je ff samples wil maken en uploaden want ik kan dat momenteel niet realiseren

Origineel geplaatst door Christov
is dat dign makkelijk voor beginners kwa synths?

en op vintage synth zeggen ze als hoogste prijs 100 dollar....dis daar meer als het dubbele van

maargoed ik wacht op samples

Vintagesynth schijnt wel goedkoop te zijn, gewoon daar kopen anders }:|
Maar als beginner is die wel makkelijk omdat je eigenlijk pre-sets heb waar je de filters en adsr en pwm en lfo rate van kan instellen.

Origineel geplaatst door P-Five
O ja, dat is waar ook: op de eerste synths van Yamaha zitten geen VCO's. Alleen maar filters. Waren hun tijd ver vooruit 8o)
Maar geen VCOs.... Bedoelen jullie hiermee dat er maar 1 VCO in zit en dus geen VCOs of bedoelen jullie dat het geluid opgewekt wordt door zelf oscillerende filters?
Of zijn de VCOs niet regelbaar?

vintagesynth zegt dat er 1 VCO in zit.
synthmuseum zegt dat er 2 VCOs in zitten..

Gequote van synthmuseum.com
The voice architecture seems to be two VCOs, one LFO, a high-pass VCF, a low-pass VCF, and two envelope generators (one for the VCA and one for the VCFs). Some patches seem to have the VCOs controlled by an envelope generator, most likely the VCF EG. One draw-back is that the VCF will not self-oscillate, a problem with many of Yamaha's early synths.

Wat is het nu?

Origineel geplaatst door mono-poly
het filter is goed alleen heb ik liever vcos etc

O ja, dat is waar ook: op de eerste synths van Yamaha zitten geen VCO's. Alleen maar filters. Waren hun tijd ver vooruit

Waarom zeggen jullie dan dit soort dingen?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Het zal de warmte wel geweest zijn. Meestal snap ik wel wat MonoPoly bedoelt maar in dit geval had ik het ook even moeilijk.

De SY1 of SY2 zijn gewoon hele vette bakken. Je kunt elke preset varanderen alleen kun je het veranderde geluid niet opslaan (hahaha). Je kunt alleen niets met de VCO doen, geen golfvorm kiezen enzo... maar ja, ik zie dan niet als een tekortkoming. Het is nu eenmaal een van de eerste Yamaha monosynths.

Sorrie Jeroen voor deze ongein... zal het niet meer doen, hoor :duivels:

omdat de oscilators gebruikt word voor preset sounds
maar het wel om een oscilator gaat ok je kan geen zaag etc kiezen

Sorrie Jeroen voor deze ongein... zal het niet meer doen, hoor :duivels:
Ik zat al te denken dat Yamaha een vette synth gemaakt had met extreme zelfoscillerende filters met enorm strakke 1V/oct tracking enzovoort als basisvorm... Blijkt het toch niet waar te zijn... ;)

Ik wou het even zeker weten! :D

Origineel geplaatst door mono-poly
omdat de oscilators gebruikt word voor preset sounds
maar het wel om een oscilator gaat ok je kan geen zaag etc kiezen

Je kunt wel een preset kiezen waarin een zaag gebruikt wordt en dan die preset dan aanpassen.

Ik zat al te denken dat Yamaha een vette synth gemaakt had met extreme zelfoscillerende filters met enorm strakke 1V/oct tracking enzovoort als basisvorm... Blijkt het toch niet waar te zijn... ;)

Ik wou het even zeker weten! :D

Jeroen dit filter is wel heel erg stoer hoor en hij is met volt/hz aan te suren (na modificatie)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back