Akai AX73 gezocht

Status
Please reply by conversation.

smackos

Gepokt en gemazeld
zo een bakbeest

cover.gif

Ja VX90 is de rackversie die had ik vroeger lang geleden in de jaren 90 ooit voor een habbekrats van een flamingo eh flamenco gitarist gekocht maar toen wou iemand hem ruilen voor een Pro One...geen slechte ruil uiteindelijk denk ik toch.... Ik herinner me van die typisch leuke random sample&hold geluidjes uit die VX...

Ja je ziet ze vrij weinig voorbijkomen, het enige jammere aan deze synth vind ik de gehandicapte midi. Geen sysex ofzoiets, wat wel kan is controllernrs. toewijzen in de matrixmod.
Wat ook raar is zodra je aan een patch iets verandert het net zoals bij een normale analoge synth zonder geheugens werkt, je patch is gewoon veranderd en er is geen mogelijkheid om deze met een druk op de knop terug te krijgen. Je kunt wel een back-up maken op zo'n geheugenkaart.
Qua geluid is het een mean bastard, ruw en ongepolijst en ongecontroleerd en ontstemt ook vaak wat, maar dat is net wat ik mooi eraan vind. Met wat aandacht zijn smooth sounds ook mogelijk.
Check die rare pool die heeft ook een vx600 op zijn repetoire.

ow je bedoelt die wc orb golo waarbij iedere synthesizer hetzelfde klinkt met VHS oversturing eerst was dat wel leuk maar nu irriteert mij dat mateloos f*cking wanker is het

Ja die, en idd klinkt op een gegeven moment alles hetzelfde. Maar die sound die hij uit de vx600 tovert komt wel aardig overeen, wel met dat VHS sausje.

ik heb de ax73 en de vx600 gehad
die ax73 is veel aggressiever
die vx600 is n stukste warmer, geiler
allebei niet heel editvriendelijk :D
ik vind die vx600 wel een echte smackos synth eigenlijk

Ik zou voor de VX90/VX600 gaan.
De AX73 vind ik er übercool uitzien, maar de toetsen gooien roet in het eten. Die toetsen gaan enorm zwaar en zonder enige balans. Gewoon enorm strak gespannen veren onder de toetsen, om de medische industrie te sponsoren :). Jammer, want het MX-73 masterkeyboard leek me wel wat. Maar wat heb je aan een masterkeyboard met slechte toetsen?
Wat klank betreft: de AX-73/VX-90 komt qua structuur overeen met een Juno-106, behalve dat hij totaal niet als een Juno-106 klinkt. Ik vind het allemaal wat magerder en neutraler klinken, totdat je de Akai in de Unison-mode zet; dan komt hij tot leven, en niet een beetje!..

Ik doe binnenkort mijn AX60 weg Smack. Maar jou kennende... Je mag 'm ook even lenen.

dit was een een wlcome ..synth toen in mn .. spaceship
de ax80 hebk langer gehouden .. aleen de ax60 vonk wel veel speelser / bruter

koste toen 300gld;-]
:okdan:

Ik doe binnenkort mijn AX60 weg Smack. Maar jou kennende... Je mag 'm ook even lenen.

Ah cool Ik kijk volgende week wel ff als ik langskom neem ik wel een keyboardtas mee :D

In mijn herinnering klinkt die AX60 toch iets aggresiever/gruiziger dan de 73/90 maar misschien is dat physchiosomatisch

Status
Please reply by conversation.
Back