Moeilijke keuze

wokenangel

www.munami.nl
Ik kom er maar moeilijk uit met al die samplers. Dat wil zeggen: bij het uitzoeken van een synth, kun je kijken naar de vorm van synthese, klankwaliteit enz., maar bij samplers snap ik dit niet goed. Samplers hebben blijkbaar een eigen karakteristieke sound, maar ik vraag me af waar deze vandaan komt. Is dit simpelweg terug te leiden naar 16 bit/12 bit? Of interpreteert de ene sampler geluiden dan andere samplers?
Waar ik naar op zoek ben is naar een sampler die intuitief kan woorden bediend, een warme klank heeft, veel realtime control (maak hoofdzakelijk techno), minimaal 16 mb geheugen, voor ongeveer 400 euro.

Of is dit gewoon teveel gevraagd?

Dus wat wil je, een synth of een sampler?
Bij beide zul je de warme sounds zelf moeten creeren (synth) of verbouwen(sampler)

Momenteel heb ik alleen maar een RM1x, wil deze hoofdzakelijk voor drums (basisbeat) gebruiken, en om de de boel aan te sturen. Ga deze week een Yamaha AN1x erbij kopen, voor de lead sounds. De sampler wil ik gebruiken om mijn eigen kleur aan muziek te geven, door samples van de PC(op PC bewerkt) in te laden.

Dan moet je zeker naar tweedehandjes kijken.

En dan hoeft het niet perse een A3000 2 te zijn hoor. ;)

Back