Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Mijn vraag is helemaal niet zo stom en ik ken de basics, ik heb de indruk (cursief want ik heb zin in een antwoord op de vraag en niet in geruzie en geroep) dat sommigen de vraag niet goed lezen en dat sommigen gewoon doorgaan op de replys op de vraag (en daaruit proberen afleiden wat mijn vraag was) en niet op de initiële vraag zelf.
[/I]
Als ik echt iets niet weet en het is belangrijk val ik altijd terug op de literatuur. ==> Hoe langer je signaalpad is en hoe langer je kabels zijn, hoe groter deze vertraging gaat zijn (doh!).

c1738 : klinken er op een gegeven moment twee kicks samen? want dan pas kan je faseprobleem hebben. (niet als de ene klinkt en de andere als trigger dient)
lijkt me evident dat het probleem omzeild wordt als ze niet effectief tezamen klinken...
had je mijn bericht nog gelezen? alle instrumenten dienen dezelfde signaalweg te volgen om te zorgen dat alles aligned blijft
ik ook niet, maar ik denk dat Raph bedoelt dat je zowel het te compressoreren signaal en het niet te compressoreren signaal door dezelfde compressor stuurt (kanaal A & B), met in het laatste geval de compressor op 'bypass modes'; hierdoor ondervinden beide kanalen dezelfde delay/vertragingRaphie suggereert iets, maar ik kan geen gedachten lezen![]()

maar ik wil een oplossing in analoge domein...
[/B]
)Parallelle compresssie (of equalising, of distortion, of wat dan ook) kennen we allemaal.
Als je software gebruikt in itb blijft compenseert je DAW automatisch de delay om latency te voorkomen;
Indien je uit je daw een signaal naar een hardware compressor stuurt en die terug laat komen in je DAW, kan je ervoor zorgen dat de delay opgevangen wordt door je hardware compressor als extern instrument in te stellen en daar je latency in te stellen.
Maar,.... hoe doen we dat als je volledig otb werkt? bv: ik wil van mijn mengtafel een send sturen naar een compressor en dan weer de tafel in... Dan zit ik toch automatisch met een tijdsverschil? die tafel compenseert dat toch niet? vooral voor kicks lijkt me dit erg vervelend..Of zie ik iets over het hoofd?
![]()