Portable synth met batterijen en hoofdtelefoonaansluiting voor max. €50

Status
Please reply by conversation.

Wootson

Ouwe rot
Om de reistijd te doden zoek ik een leuke portable synth met batterijen en hoofdtelefoonaansluiting (of audio output) voor max. €50. Er hoeven niet perse effecten op te zitten, daar heb ik al een portable oplossing voor.

Een mooie witte Casio VL-1 of iets dergelijks lijkt me wel leuk. Ik zoek in ieder geval iets in zo'n stijl/formaat. Mocht iemand iets leuks in de aanbieding hebben of nog een goede optie weten, dan hoor ik dat graag.

150: micron
110 vulcan
75 montribe
25 monotron
stylophone
iets van die portabel yamaha ouwe series..

Yamaha pss 470/570/480 Erg leuke fm synths en drumcomputers al zeg
Ik t zelf en vanaf 5€

150: micron
110 vulcan
75 montribe
25 monotron
stylophone
iets van die portabel yamaha ouwe series..
Vulcan? Bedoel je Korg Volca (€ 134)?
De Micron werkt niet op batterijen, dus die valt al af.

Als je nog ergens een oude Gameboy liggen hebt is een lege usb-cartridge met LSDJ een goede optie. Of een smartphone met bv. Sunvox.

Ik heb nog een nieuwe Gakken SX-150 in de doos als dat je wat zegt, maar ik moet er bijzeggen dat dit niet echt pro gear is.

volca ja die bedoelde ik, of de bass variant
die gakken heb ik ook, maar voor portabiliteit prefereer ik altijd de monotribe, kan wat beter tegen 'n stootje en is wat uitgebreider qua mogelijkheden.
heb je ook al eens gedacht aan een iphone met een lekkere app erop bv alchemy of synthstation ?

Het moet iets zijn voor op de achterbank in de auto. Daar zie ik mezelf niet echt zitten met m'n Roland GAIA op de schoot, of iets uit de Yamaha PSS serie. Het opdoen van wat ideetjes voor melodietjes of basslines is trouwens al voldoende.

SunVox is een uitstekend programma, alleen heeft mijn telefoon nog Android v2.1 en daar draait het niet op. Upgraden naar v2.3 kan alleen nog met gehackte ROM's en daar begin ik liever niet aan. Ik heb geen Apple device dus dat idee valt ook af. Een Gakken SX-150 of Monotron Classic is meer iets voor sound effects i.p.v. melodietjes of basslines. Een Monotron Duo lijkt me dan een betere optie, of een Kaossilator.

Ik moet nog wat geld opmaken aan andere zaken, dus het liefst zo goedkoop mogelijk. En anders moet ik me maar vermaken met Pac-Man op m'n Neo Geo Pocket.

ga voor die korg, vulcan , monotribe 2de hands of zoiets, vele uren plezier, seq loopje, wat tweaken, speaker, lekkere sound, redelijk in de buurt van wat je zoekt...?

Voor de aanschaf van een tweedehands Monotribe moet ik nog eens even goed in de beurs kijken. Wel een top ding voor onderweg.

had phochoes er niet eentje pas ?
heb hier de monoton en de monotribe, monotron is voor op de bank om mee te spelen met de tv, monotribe gaat mee op vakantie, tegenwoordig vervangen door de iphone

mmmh kan niet editten.
monotron is wel wat beperkt voor langere reistijden, monotribe kan je 1 sequence vastleggen max en gaat qua editten erg diep , zeker met softwareversie 2 ( gratis downloadbaar )

Als inspiratiebron is de Monotron Duo zeker bruikbaar, vooral aangezien dit de enige Monotron is met instelbare scales voor het ribbon. Ook de cross-modulation en OSC2 die de relatieve pitch behouden wanneer je de pitch van OSC1 verandert zijn erg leuk. Klinkt ook erg vet voor zo'n klein bakje. Alleen heb je maar iets meer als een octaaf direct ter beschikking. Ik heb met de Monotrons in ieder geval al redelijk wat tijd verdreven. Ze zijn ook klein genoeg om in je broekzak te steken en overal mee te nemen.

die van phochos is weg zag ik ( 90 euro ), denk dat je ca 100 euro kwijt bent, waarmee de vulcans weer in de buurt komen

Had ik nu maar een Monotribe gekocht i.p.v. een Waldorf Rocket. 8o) Nee is maar flauwekul hoor, daar ben ik nog altijd zeer content mee. Maar was wel handig geweest als daar nog toetsen op hadden gezeten i.c.m. met batterijen. Ik geloof dat je er wel een USB-accu aan kunt hangen maar dan heb je alsnog geen MIDI-functionaliteit. Dan zit ik dadelijk met 5 apparaatjes en 25 meter kabel op de achterbank. 8~

Een Monotron Duo zou wel voldoende zijn qua opties en formaat. Niet zo duur en komt ook nog leuk geluid uit. Op mijn Korg SR1 zit ook een loop functie en 100 effecten waar ik nog alle kanten mee op kan. De Monotron Delay is daardoor eigenlijk een beetje overbodig.

Heb je een iPad of iPhone? Dan ben je voor een paar euro klaar met de leukste synths/apps.

Nee, ik heb geen Apple apparaat en dat zou ik ook nooit kopen (redenen even niet belangrijk), alhoewel er fantastische muziekapplicaties voor iOS beschikbaar zijn. Ik heb alleen een Android v2.1 telefoon waarop ik niet eens SunVox kan draaien. Wat ik gezien heb in filmpjes heeft Android ook merkbare lag bij muziekapplicaties en ligt dit aan het OS i.p.v. de applicaties zelf. Voorheen gebruikte ik vaak SunVox op een OpenPandora handheld computer met Ångström Linux. Daar zijn het scherm en de behuizing vorig jaar helaas van bezweken i.v.m. productiefouten. De restanten heb ik toen maar verkocht en sindsdien heb ik geen draagbaar muziekapparaatje meer.

Op Android is idd. weinig soeps te krijgen. Ik heb op mijn tablet een virtual piano app staan, puur om wat noten te kunnen uitzoeken. Een melodie is er amper op te spelen, vanwege de vertraging.
Hetzelfde met een virtuele DX7: leuk dat je die klanken kunt laden, maar spelen kun je er niet mee.

Wat wél wil op Android, zijn pattern-georiënteerde programma's. Dat je eerst een patroon programmeert, dat de app dat omrekent naar audio en dat dan afspeelt. Zo heb ik een vrij goed klinkende drumcomputer-app op mijn tablet staan.

Wat de non-Apple-alternafieven betreft, buiten de Yamaha PSS-sje betreft, zijn er nog wat pocket-alternatieven van Yamaha en Roland.
De Yamaha QY-10 is qua specificaties indrukwekkend, maar verder dan de fabrieksdemo's kom je niet. Hij is heel onbruikbaar, maar als je hem voor 30 euro hebt gekocht en voor 50 euro te hebben verkopen, zal een aankoop van een QY-10, buiten muzikale redenenen geen slechte aankoop zijn (mijn ervaring met de QY-10).
Een Yamaha QY-20? Dat is alvast een stuk muzikaler en bruikbaarder dan de QY-10. Het is nog steeds geen analoog plooibokje, maar je kunt er wel muziek op maken.
En dan is er nog de Roland -nogwat met een leespennetje.
Het haalt allemaal niet het niveau van de diverse iOs-applicatie, maar het bespaart je de aanschaf van een Apple-product....

Eerder dit jaar heb ik een Yamaha QY-100 gekocht. Er zaten een hele rits bruikbare geluiden op, maar ik heb het ding weer snel de deur uit gedaan omdat de sequencer bij pattern switches merkbare vertraging heeft. Voor zover ik heb gelezen hebben van de Yamaha's alleen de RM1x en de RS7000 hier geen last van, maar die zijn beide niet erg portable. Ik had het ding ook gekocht om los van andere apparatuur serieus iets mee te produceren. Maar dan zou ik met een audiobewerkingsprogramma op de pc aan de slag moeten om de boel te knippen en te plakken. En daar zit ik eigenlijk niet om te springen. Het was een leuk ding om zonder sequencer wat ideetjes mee op te doen. Maar de batterijen waren wel érg snel leeg en dat maakt het ding weinig portable.

Ik ga morgen nog eens op zoek naar wat apparaatjes voor max. €100 tweedehands.

Zoek deze: http://www.vintagesynth.com/roland/dr202.php

Geniaal ding voor onderweg!

Ziet er inderdaad vrij geniaal uit. Leuk voor onderweg, in de tuin, en kan ik ook nog integreren in mijn studio setup. Het lijkt een beetje op een Alesis SR18 of Akai XR20 met die drie parts sequencer. Alhoewel je bij de DR-202 wel de parts individueel kunt muten en bij de SR18/XR20 niet. En je kunt de geluiden eenvoudiger realtime tweaken met die pots.

Als iemand er eentje heeft, laat maar wat weten.

Bedankt voor alle tips tot op heden! :halleluja

Status
Please reply by conversation.
Back