ervaring met externe HD cases?

olafmol

[EXPANSIONS]
heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van externe HD cases? ik zit er aan te denken om ipv een DVD brander maar gewoon zo'n case te kopen en er een 120 of 160GB harddisk in te schroeven. Het gaat me namelijk vnl om het snel kunnen kopieren van data, en deze evt op een ander systeem weer terug te zetten......

ik zat hier naar te kijken:

http://www5.alternate.nl/html/nodes_info/t3ff10.html

of

http://www.cyberport.de/webshop/cyb...08&PHPSESSID=0b3080ead28b60272bd5500c4ca89b46

deze laatste hep alleen fw, geen USB2..

Olaf

Toen de wielen nog vierkant waren en de branders net uit, heb ik ooit eens met 'n externe brander gewerkt.
Dat was gewoon 'n normale HP-brander in een 5,25"-case. Zelfs nog met parallele aansluiting. Werkte perfect !!
Nu met de USB en FW-aansluitingen zal het er zeker niet minder om geworden zijn.

Deze cases lijken me niet zo geschikt.

Of je moet een 3.5"DVD brander kunnen vinden waarbij je de DVD's in kunt teleporteren. ;)

Vraag me ook af of snelle HD's geen moeite met warmte krijgen.
Maar dan moet er weer een fan in en die maken per definitie irritant veel lawaai.

Wel interessant spul. En dan zou ik liever eentje hebben die je nog een keer kan laten stuiteren. Want portable moet daar ook tegen kunnen.

ik wil er geen DVD ding in, gewoon een 3,5" HD.... in deze cases zit een fan....

OK, even van de hak op de tak.

Maar op die nieuwe Motif ES zat dus ook een USB waar je van alles en nog wat kon hangen.
Misschien dat dit ook op die Zx samplers van Akai zit maar wellicht dat als je voor external gaat een USB2 wel interessant is omdat die dan overal aan te 'knopen' is. En dus bijv ook USB CD spelers (en schrijvers?)
Helemaal ideaal zou eentje zijn met twee interface mogelijkheden zodat je niet vastloopt.

Ik heb zelf zo'n kastje voor mijn CD-brander, jaar geleden gekocht dus ziet er iets anders uit. Wel van Alternate.

Werkt als een trein over firewire, geen drivers nodig!

Grtz,
Jeroen

Ik heb er een van Maxtor gehad op USB en dat ging echt langzaam,
niet echt geschikt voor (realtime)opnames, op zich wel voor backup doeleinden, als je kan wachten.
Via firewire schijnen ze een stuk beter te zijn b.v.: Lacie

Origineel geplaatst door jrs
Ik heb er een van Maxtor gehad op USB en dat ging echt langzaam,
niet echt geschikt voor (realtime)opnames, op zich wel voor backup doeleinden, als je kan wachten.
Via firewire schijnen ze een stuk beter te zijn b.v.: Lacie

ik neem aan dat jij het hier over USB 1.1 hebt?

Een collega van me had zo'n kastje maar dan met IEE1394 aansluiting. Hij heeft hem gekocht zodat hij makkelijk z'n audioprojecten van de ene mac naar de andere kan transporteren. Kastje was niet zo duur. Als je wil kan ik morgen wel ff uitzoeken wattie kost. Hij staat namelijk niet op de website van Para.

Origineel geplaatst door Skipsel
Een collega van me had zo'n kastje maar dan met IEE1394 aansluiting. Hij heeft hem gekocht zodat hij makkelijk z'n audioprojecten van de ene mac naar de andere kan transporteren. Kastje was niet zo duur. Als je wil kan ik morgen wel ff uitzoeken wattie kost. Hij staat namelijk niet op de website van Para.

ik wil eigenlijk het liefst een kastje met zowel IEE als USB2......dat is wel zo compatibel aangezien niet iedereen een IEEE aansluiting heeft..maar laat toch maar ff weten wat ie gebruikt :)

Ow keej. De externe behuizing die mijn collega heeft is firewire en USB 2.0 en is te koop bij Paradigit.
Hij kost als ik me niet vergis (ben vergeten de prijs op te schrijven), € 69,- Hij is van het Merk Procase en het typenummer is SNT2312C. Hier vind je meer info.

schop

schop

Origineel geplaatst door Skipsel
Ow keej. De externe behuizing die mijn collega heeft is firewire en USB 2.0 en is te koop bij Paradigit.
Hij kost als ik me niet vergis (ben vergeten de prijs op te schrijven), € 69,- Hij is van het Merk Procase en het typenummer is SNT2312C. Hier vind je meer info.

Lijkt me een handig kastje, maar de enige prijs die ik online kon vinden was 114 euro bij http://www.dedicated.nl. Dit met een 120 gb hd van circa 100 euro is dit 214 + verzendkosten.

Een LaCie d2 120GB FireWire harddisk heb je bij http://www.chipmunk.nl/ voor 220 (excl. verzendkosten).
Deze is gelijk compleet en heeft een mooi design, ik vraag me dus af of je daar dan niet beter voor kan kiezen.
Of zijn er nog betere/goedkopere suggesties?

Ik heb net bij www.alternate.nl een USB 2.0 + Firewire kastje besteld. Ziet er best OK uit (alluminium) en kan ik ergens anders een harde schijf aanschaffen. Ben ik toch goedkoper uit.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Ik heb net bij www.alternate.nl een USB 2.0 + Firewire kastje besteld. Ziet er best OK uit (alluminium) en kan ik ergens anders een harde schijf aanschaffen. Ben ik toch goedkoper uit.

Grtz,
Jeroen

Ik zie het, maar die goedkope bakjes zijn 2.5 inch, past daar wel een gewone HD in?

Origineel geplaatst door Jeroen
Ze hebben ook 3.5 inch. Ik heb deze gekocht: link

aha. Update trouwens die laCie bij chipmunk was ex btw, hij kost dus eigenlijk 261,80:stupid
Dan is jou oplossing jeroen idd goedkoper.

Ik heb die Maxtor ook overwogen, maar wilde ook Firewire. Bovendien is die Maxtor lelijk (met al zijn features die je niet nodig hebt) en relatief een stuk duurder dan zelf een los kastje + HD kopen. 80 gig zou ook te weinig zijn voor mij...

Grtz,
Jeroen

Back