Boss DR-202 Dr. Groove

Status
Please reply by conversation.

Wootson

Ouwe rot
Naar aanleiding van een tip in dit topic ben ik op zoek naar een Boss DR-202 Dr. Groove.

dr202.jpg

Ik zoek alleen eentje in zeer goede staat of nieuwstaat. Originele adapter moet erbij zitten. Originele verpakking en handleiding hoeft niet perse, maar zou wel fijn zijn. De prijs komen we samen wel uit.

Hahah, gaaf :D

Er stond er eentje op marktplaats...

@Wootson, post meteen ff een video van deze Boss als je hem hebt. Ik heb ontzettend veel gehad aan je video's van de Waldorf Rocket. Deze Boss staat ook op mijn verlanglijstje, volgens mij een hele gave drumdoos de DR-202.

@Wootson, post meteen ff een video van deze Boss als je hem hebt. Ik heb ontzettend veel gehad aan je video's van de Waldorf Rocket. Deze Boss staat ook op mijn verlanglijstje, volgens mij een hele gave drumdoos de DR-202.

Zodra ik er eentje in mijn bezit heb ga ik een aantal acid-achtige tracks/video's opnemen i.c.m. de Waldorf Rocket. En waarschijnlijk eentje i.c.m. een vette bass preset van de Korg TR61. Ik heb ook een eigen tracks-thread op Synthforum, daarin zullen ze zeker voorbij gaan komen.

Ik heb deze ook een aantal jaren gehad, Erg fijn bakje.
Heb er veel live mee opgetreden, de boss was dan tevens mijn sequenser.
Op het baskanaal had ik m'n analoge monosynth aangesloten en op het derde kanaal een Roland MS-1 sampler voor wat sample loops.

In combinatie met een polyfone synth (kawai K4)die ik handmatig bespeelde en wat losse effecten.

Doordat je de individuele parts makkelijk kan muten is het eenvoudig om een track op te bouwen, of te improviseren.

Erg veel lol mee gehad.

Een nadeel vond ik het gebrek aan meerdere outputs, en het feit dat het geen gewone jack outputs waren.
De interne bass sounds zijn ook niet veel soeps.

Ik denk dat je voor rond de 75 to 85 euro een mooi exemplaar zou kunnen scoren.

Veel plezier ermee in elk geval :okdan:

Bedankt voor de tip!

Doordat je de individuele parts makkelijk kan muten is het eenvoudig om een track op te bouwen, of te improviseren.

Dat is een zeer handige functie die helaas niet altijd op drumcomputers (of bijvoorbeeld workstations) aanwezig is. Zoiets simpels, en het voegt zo veel toe. Ik vind dat live (un)muten in ieder geval een erg prettige manier van werken.

De DR-202 op Marktplaats is overigens van forumlid L.A. Her0: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=169098. Heb hem daarnet een berichtje gestuurd.

Dit was geloof ik de eerste drumdoos en tevens het begin van zelf muziek maken. Veel lol mee gehad! Oudere Noxgenus Darkvoid tracks zit dat ding veel in.

Oudere Noxgenus Darkvoid tracks zit dat ding veel in.
Die heb ik net gedownload en ga ik straks eens beluisteren.

Ik heb trouwens nog gelezen dat de samples van de TR-707 (lekkere 80's sound) er ook in zitten, dus dat komt even mooi uit.

Ondertussen heb ik iets geregeld met iemand. In de loop van volgende week zal ik een Boss DR-202 toegezonden krijgen.

Deze thread mag wat mij betreft een slotje op. :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back